Ring til fagforeningen

Fredag 8.00-16.00
Lørdag Lukket
Søndag Lukket

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Metro Cash & Carry påtænker at lukke alle aktiviteter i Danmark – 700 medarbejdere står til at miste deres job

18. september 2014  |  HK Handel  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Omkring 700 medarbejdere i Metro Cash & Carry står til at miste deres job. HK HANDEL vil naturligt som den fagforening, der organiserer og overenskomstdækker virksomheden, bisidde ved forhandlingerne om at sikre medarbejderne ordentlige vilkår ved fratrædelse.

Metro Cash & Carry har i dag meddelt, at de påtænker at lukke deres butikker i Danmark. Omkring 700 medarbejdere vil blive berørt af en eventuel lukning.

I de enkelte huse skal der nu udpeges repræsentanter blandt medarbejderne, der skal deltage i de kommende forhandlinger med Metro om udmøntningen af beslutningen.

HK HANDEL vil naturligt som den fagforening, der organiserer og overenskomstdækker virksomheden, bisidde ved forhandlingerne.

Hvis Metro Cash & Carry ender med at lukke butikkerne, vil forhandlingerne gå på at sikre medarbejderne ordentlige vilkår ved fratrædelse – blandt andet sikre medarbejderne mulighed for selvvalgt uddannelse, som de ifølge overenskomsten har ret til, herunder den ekstra uge, som HK HANDEL forhandlede hjem ved overenskomstforhandlingerne tidligere i år.

De lokale HK-afdelinger vil efter aftale med de enkelte huse holde informationsmøder. Møderne vil enten blive holdt i de enkelte virksomheder eller i den lokale HK-afdeling.

Om den mulige lukning siger faglig chef i HK HANDEL, Kim Jensen:

- Det er trist, at så stor en arbejdsplads påtænker at lukke. Den vigtigste opgave er nu at sikre vores medlemmer, så de er bedst muligt stillet, hvis det værst tænkelige skulle ske, siger Kim Jensen.

Arbejder du hos Metro Cash & Carry? Så kontakt din lokale HK-afdeling på telefon 70 11 45 45.

LÆS OGSÅ: Hjælp til nyt job med HK Kvikstart

Opsigelse

Du får en ekstra uges valgfri uddannelse, hvis du er blevet opsagt begrundet i virksomhedens forhold, og der er overenskomst på din arbejdsplads.

Problemer med login?

Log ind med NemID