Onlinebutik trækker bredt ansøgerfelt

07. oktober 2014  |  MidtVest

Både helt unge, studerende og voksne har fået job i ny onlineafdeling i SuperBest i Herning

150 ansøgninger til 14 deltidsstillinger. Det var, hvad der landede hos SuperBest på Dæmningen i Herning, da de i sommers søgte nye medarbejdere til en onlineafdeling.
- Med den viste interesse var det godt, at vi søgte medarbejdere i ferietiden – ellers skulle vi have læst mange flere ansøgninger, fortæller købmand Steven Sylvester.

Ordrerne vælter ind på kontoret hos SuperBests nye onlineafdeling i Herning

Købmand Steven Sylvester(t.v.) kaster et blik på indkomne ordrer på butikkens kontor.

Blandt de nyansatte HK’ere er Adam Poulsen, som er leder af online-afdelingen. Han står i spidsen for 14 timelønsansatte, som er delt op i to aldersgrupper: Unge mellem 16 og 26 år, der går i skole eller vil læse videre, og voksne uden mindre børn, som har fået deltidsjob.

Èn af de modne medarbejdere er med pakkejobbet kommet op på fuldtidsarbejde, da han i forvejen har et deltidsjob som chauffør. Han fylder varer på hylderne uden for åbningstid, hvor butikken er tom for kunder og indkøbsvogne. Det gør det lettere at manøvrere med paller.

De øvrige medarbejdere pakker bestillinger blandt kunderne i butikkens åbningstid. De færdigpakkede kasser sættes af på paller i baglokalet i forhold til det geografiske område, de skal fragtes til. De mange købmandskasser gøres klar til forsendelse seks dage om ugen.

Fyldte kasser - tomme hylder

Superbest-butikken i Herning har en passende størrelse til, at medarbejderne i onlineafdelingen kan gå rundt og pakke i den almindelige butik

De pakker kasser i massevis på Dæmningen, hvor Superbest Herning ligger. Medabejderne i online-delen pakker varer direkte fra hylderne i den almindelige Superbestbutik

Da posten ikke omdeler om søndagen, og varerne skal være friskpakkede, er lørdag pakkefri. Så pakkes der i stedet om søndagen. Uanset pakkedag er frostvarerne det sidste, der kommer i kasserne sammen med fryseelementer i plastik, som holder kulden i 24 timer. Leveringen til kunderne sker gennem egne fragtmænd og landpost.

- Det er en udfordring at bestille varer ind, når vi ikke ved, hvad der ligger af ordrer og venter – især efter weekeenden, fortæller købmand Steven Sylvester, der i opstarten har set hylder gå tomme for varer, men øvelse gør mester.

At forretningen kører døgnet rundt sker ikke kun hjemme ved pc’erne i de private hjem, når der bestilles varer hjem. Også i forretningen på Dæmningen er der døgnbemanding på.

Døgnbutikken er retur

Det går stærkt på lageret i Superbests nye onlineafdeling i Herning

Det går stærkt med at sende varer ud til hele Jylland fra lageret i Herning

Superbest har tidligere haft en online-forretning i Herning, som blev flyttet til Ålborg. Nu er den tilbage i den nye butik på Dæmningen. Det skyldes tre ting: passende lagerfaciliteter, en central beliggenhed i forhold til de jyske kunder, og at butikken ikke er større, end at medarbejderne kan gå rundt i den eksisterende butik og pakke.

Handel