Ring til fagforeningen

7011 4545

Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00
Torsdag lukket Lukket
Fredag 8.00-16.00
Lørdag Lukket

Ring til a-kassen

7010 6789

Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 10.00-17.00 
Torsdag lukket Lukket
Fredag 8.00-16.00
Lørdag Lukket

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Skriv til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Telefonerne er åbne i weekenden

HK Fagforening er klar til at svare på spørgsmål om coronavirus i relation til dit arbejdsliv. Ring til os lørdag den 4. og søndag den 5. april mellem kl. 10.00 og 12.00.

Telefon: 7011 4545

HK.dk logo

Ældre søger hjælp til Udbetaling Danmark

15. oktober 2014  |  HK Kommunal  |  Jens Laursen Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Hos Ældre Sagen mærker man en eksplosion i antallet af henvendelser fra ældre, der ønsker hjælp til at kommunikere med det offentlige.

Mange ældre har svært ved at kommunikere med det offentlige, når de for eksempel skal søge boligstøtte. Derfor beder de i stigende grad Ældre Sagen om hjælp. Det fortæller DR Nordjylland.

Antallet af henvendelser til Ældre Sagen om, hvordan man for eksempel søger boligstøtte og andre økonomiske spørgsmål, er eksploderet i løbet af de seneste fem år. Fra omkring 15.000 henvendelser i 2008 til 26.000 i 2013.

- For den enkelte borger er der ingen tvivl om, at det er et kæmpeproblem, siger Søren Rand, der er formand for Ældre Sagen til DR Nordjylland.

Besværlig kontakt

I Aalborg Kommune erkender borgerservicechef, Dorthe Jespersgaard, at kontakten med det offentlige er blevet mere besværlig for den enkelte borger. Og det er ifølge hende særligt siden Udbetaling Danmark overtog nogle af de ydelser, som kommunerne stod for før i tiden, at mange kan blive forvirrede over systemet.

- I forhold til tidligere, hvor borgeren kunne gå ind lokalt i den enkelte kommune, så skal de jo i dag henvende sig til Udbetaling Danmark, konstaterer borgerservicechefen til DR Nordjylland.


Ydelse og borgerbetjening

Relevante nyheder


Den Digitale Hotline indgår aftale om chatbot

30. marts 2020  | HK Kommunal

Inden udgangen af 2020 kan borgere i størstedelen af landets kommuner få hjælp døgnet rundt gennem en fælles chatbot.


Tusindvis af kommunale spøgelsesborgere fundet

08. marts 2020  | HK Kommunal

En skærpet CPR-kontrol i kommunerne har afsløret cirka 11.000 såkaldte spøgelsesborgere, der uretmæssigt har fået offentlige ydelser på grund af fejlregistrering, ligesom kommunen kan have fået ekstra i udligning.


Pas-problemer i borgerservice skal ordnes, lover minister

24. februar 2020  | HK Kommunal

Flere hundredetusinde pas er siden 2008 forsvundet og mange er misbrugt, blandt andet via de kommunale borgerservices. Problemet har nu stor politisk bevågenhed, og der skal nu findes løsninger, lover justitsministeren.


 Se alle nyheder

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Problemer med login?

For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.

Log ind med NemID

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk