HK Hovedstaden tager Nordsjælland rundt

23. oktober 2014  |  HK Service Hovedstaden

Der er godt nyt til dig, der bor eller arbejder i Nordsjælland, for i november kommer vi lige forbi en by nær dig.

Nordsjælland

I uge 45 og 46 pakker HK Hovedstaden turbussen og kører Nordsjælland rundt.

– Vi er i tæt dialog med vores medlemmer, og besøger dem løbende på deres arbejdspladser, men i uge 45 og 46 har vi særligt fokus på Nordsjælland og besøger 13 byer”, forklarer faglig konsulent Ilse Hansen fra HK Service Hovedstaden.

- Vi kommer rundt til ca. 500 arbejdspladser og tjekker om medlemmerne er OK. Men det er ikke alle, der har mulighed for at tale med fagforeningen, mens de er på arbejde, og derfor stiller vi også op med en minibus på centrale steder i alle byerne uden for normal arbejdstid. Så får folk mulighed for at komme forbi og få en snak om deres personlige løn- og arbejdsforhold.

- Endelig kan de, som ikke har mulighed for at komme forbi, sende en mail til vores adresse: tjek@hk.dk uddyber Ilse Hansen.

Fyraftensarrangement i Nordsjælland
HK Hovedstaden har året rundt et program, der er tætpakket med arrangementer og kurser til medlemmerne. Huset på Svend Aukens plads er centralt placeret i København, men medlemmer i Nordsjælland får nu også en invitation til et fyraftensforedrag i Hillerød.

Pernille Rosenkrantz-Theil kommer og deler ud af sine professionelle og personlige erfaringer med stress d. 19. november kl. 17.00-19.30 i Frederiksborgcentret.

- Når ca. 12 % af danskerne bliver ramt af arbejdsrelateret stress, er problemet et af HK’s absolutte fokusområder, fortæller faglig Konsulent Irina Frost og fortsætter ”Mange af vores medlemmer oplever at de i en periode, er så belastede på arbejdet, at det udvikler sig til en stress-sygemelding. Det betyder jo også, at de som er tilbage på arbejdspladsen, ofte oplever ekstra arbejdsbyrder og dermed selv kommer i farezonen”.

Alle er velkomne
Ved arrangementet kan både den stressramte selv, eller kollegaer og familie få lejlighed til at reflektere over hvordan man undgår stress, og hvordan man kommer ovenpå, hvis man allerede er berørt af problemet. Det er gratis for medlemmer af HK Hovedstaden at komme til foredraget, og som noget særligt, kan gæster også melde sig til, men da er prisen 120 kr. pr person – tilmelding er nødvendig i alle tilfælde.

- I denne tid åbner vi fagforeningen mere op. HK er primært for vores medlemmer, som betaler for hele apparatet, men når vi ruller fagforeningen ud af huset og laver pop-op-kontor, er alle, der er beskæftigede inden for HK’s område, velkomne til at komme og stille spørgsmål.

– Vi kører naturligvis fortsat kun faglige sager for vores betalende medlemmer, understreger Irina Frost.
Hold øje med din indbakke, når vi annoncerer køreplanen for uge 45 og 46 og tilmeld dig arrangementet med Pernille Rosenkrantz-Theil via HK.dk/aktuelt.

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK