HK JobBørs hjælper dig med at finde nyt job

17. november 2014  |  Nordjylland  |

Fagforeningen øger indsatsen for at formidle ledige HK-stillinger

Er du ledig og søger arbejde eller har du arbejde, men gerne vil prøve kræfter i et nyt job, så kan du bruge HK i din job-jagt.

Med det nye initiativ ’HK JobBørs’ øger HK Nordjylland indsatsen for at forbinde jobsøgende medlemmer og virksomheder, der søger medarbejdere inden for HK-fagene.

Derfor tager fagforeningen nu på besøg i landsdelens virksomheder for at fortælle om, hvordan de hurtigt, enkelt – og ikke mindst gratis – kan bruge HK JobBørs til at rekruttere medarbejdere.

-Vi har en fælles interesse med virksomhederne i så hurtigt og enkelt som muligt at få besat ledige stillinger. Virksomhederne har brug for medarbejdere, og vi har rigtig mange medlemmer, som enten ønsker at skifte job eller er ledige og søger arbejde, siger formand for HK Nordjylland Ivan Ziegler.

-Som fagforening er vi eksperter på, hvilke kvalifikationer der kræves i forskellige typer HK-jobs. Vi taler kort sagt samme sprog som de virksomheder, der har brug for medarbejdere til at løse HK-opgaver. Desuden har vi allerede kontakten til rigtig mange kvalificerede jobsøgere, og det gør HK JobBørs både hurtig og effektiv, siger han.

Læg dit cv i HK JobBørs

Flere end 2.000 nordjyske HK-medlemmer har allerede oprettet cv og jobønsker i HK’s jobdatabase, og det er blandt dem, HK JobBørs finder kandidater til ledige stillinger, når en virksomhed henvender sig.

Uanset om du er ledig eller i job kan du som HK-medlem lægge cv og jobønsker ind i HK’s jobdatabase.

Du kan også bruge JobBørsen til selv at søge blandt ledige stillinger. Og du kan oprette en jobagent, så du automatisk får besked, når der viser sig et job, du synes er interessant for dig.

Ledige HK-medlemmer får automatisk overført og opdateret cv direkte fra jobnet.dk. Desuden er det muligt at overføre sit cv fra LinkedIn.

Virksomhederne har ikke selv adgang til HK-medlemmernes cv’er. Det har kun HK-medarbejdere, og de giver ikke oplysninger videre til virksomhederne. Det er altid dig selv, der som kandidat til en ledig stilling, tager kontakten med virksomheden.

Besøg HK JobBørs