Ring til fagforeningen

Fredag Lukket
Lørdag Lukket
Søndag Lukket

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Vi opdaterer it-systemerne

Vi opdaterer vores it-systemer i dag 6/4-20 kl. 20.00- 22.00, du kan derfor opleve, at du ikke kan logge ind i dette tidsrum.

Vi beklager ulejligheden.

”Værs’go’ at komme ind…”

17. november 2014  |  Midt Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Der var åbne døre og venlige smil, da HK Kommunal Midt besøgte arbejdspladser i det fynske. Sektorformand Pia Tørving og kollegerne havde en ”…rigtig god oplevelse, hvor vi blev taget godt imod”.

En julekalender og et ”Glædelig jul” kan synes lidt tidligt i starten af november. Ikke desto mindre var det, hvad sektorformand Pia Tørving og holdet af faglige konsulenter og faglige sagsbehandlere havde med sig, da de besøgte en række kommunale og regionale arbejdspladser:

Steen Dupont
   - Vi blev pænt modtaget, og HK’ere blev endda glade for at se os, hvor jeg på forhånd havde tænkt tanken, at vi kom til ulejlighed. Men vi følte os ikke i vejen, og samtidig var julekalenderen en god og hyggelig ting at have med ud, fortæller Steen Dupont, der er faglig sagsbehandler i HK Midt. Han sidder med mere interne funktioner, hvor han normalt ikke er med ude på arbejdspladser. Så for ham var det en ny og meget inspirerende rundtur:

- Jeg synes, at det var en god oplevelse, der gav mig masser af inspiration til mit arbejde med medlemmerne og deres henvendelser.

Friske indtryk med hjem

Julekalenderbesøg HK Kommunal Midt

Lilli Hansen fra Sygehus Lillebælt, Middelfart, med sin HK Midt chokoladejulekalender.

HK-holdet fik besøgt mange mindre kommunale og regionale arbejdspladser i løbet dagen. De besøgte blandt andet museer, og på OUH fik både psykiatrisk afdeling og børnepsykiatrisk afdeling besøg, men også på de mange mindre matrikler blev besøgt. Det er to områder, som faglig konsulent Rene Hegaard Jensen har overtaget 1. oktober. Og hos Udvikling Fyn blev den nytiltrådte direktør den lykkelige ejer af en julekalender på sin første arbejdsdag. For HK-holdet var der gevinst den anden vej rundt i form af friske indtryk fra en række medlemmer og deres arbejdspladser:

Dennis Pedersen
Dennis Ø. Petersen
   - Vi besøgte undervejs flere arbejdspladser, hvor vi fik et interessant indblik i nogle specielle jobs, som man som borger normalt ikke kender til og har mulighed for at opleve. Det gjorde vi hos nogle af de kommunale selskaber. For eksempel da vi var forbi Odense Renovation på Stige Ø. Det var et spændende besøg, fortæller Dennis Ørsted Petersen, der er ungdomskonsulent i HK Midt.

Får sat ansigt på

René H. Jensen
Siden den første besøgs-runde i 2009 er det blevet en tradition, at den faglige gruppe i HK Kommunal Midt jævnligt tager på medlemsbesøg. Faglig konsulent René Hegaard Jensen er da også sikker på, at besøgene giver noget til både værter og gæster:

- Det er altid lettere at tage kontakt til folk, du har fået sat ansigt på. Det får vi gjort med de her medlemsbesøg, så medlemmerne kender os, hvis de har brug for at kontakte HK, siger han, mens Pia Tørving runder af:

- Vores besøg rundt på de kommunale og regionale arbejdspladser giver altid en god dialog og en personlig kontakt med vores medlemmer, og det giver dem en viden om, at vi er der for dem – hvis behovet opstår…

pia tørving
Pia Tørving
Sektorformand
HK Kommunal Midt

Kommunal

se alle de fordele
du kan få glæde