Sampension er billigst

08. december 2014  |   |

Sampension er det billigste pensionsselskab på markedet. Det viser beregninger, som det uafhængige rådgivningsfirma dinepenge.nu har foretaget for Ekstra Bladet.

Med henholdsvis 0,5 % og 0,8 % i årlige omkostninger på gennemsnitsrente og markedsrente er Sampension det billigste selskab på markedet, og samtidig er det årlige afkast blandt de bedste.

Det fremgår i artiklen ”Pensionstyveri” i Ekstra Bladet den 22. november. I artiklen udtaler John Christensen, indehaveren af det uafhængige rådgivningsfirma dinepenge.nu, at de dyreste pensionsselskaber flår deres kunder for millioner i årlige omkostninger.

Ifølge John Christensens beregninger er der derfor stor forskel på, om man sparer op hos Nordea Liv & Pension, der er dyreste selskab eller Sampension, der er det billigste selskab.

”Sparer kunden 50.000 kr. op om året, vil han efter 20 år have 160.000 kr. mindre i Nordea. Efter 30 år er forskellen vokset til 490.000 kr. Og sparer han op i 40 år, så vil kunden, der satte sine penge i Sampension, have ikke mindre end 1,2 millioner kr. mere end ham, der havde sine penge i Nordea Liv & Pension.” Citat fra Ekstra Bladet.   ”Vi er stolte af, at vi med vores lave administrationsomkostninger og høje afkast placerer os i den absolutte top blandt pensionsselskaberne i Danmark. Men sådan en placering forpligter, og vi vil arbejde benhårdt for, at Sampension fortsat er blandt branchens bedste – til gavn for vores kunder,” fortæller Hasse Jørgensen, administrerende direktør i Sampension.

Overordnet set er de kommercielle selskaber ifølge artiklen de dyreste, mens arbejdsmarkedsselskaberne er de billigste. På trods af det er der intet, der tyder på, at de høje omkostninger i de kommercielle selskaber skaber et højere afkast.

Pension