Studietur til Bruxelles

09. december 2014

Kom med HK på studietur til Bruxelles den 22. marts - 28. marts 2015, og oplev EU's hovedstad fra en anden vinkel, når HK igen i år inviterer 50 sprog- og kommunikationsstuderende på en studietur lidt ud over det sædvanlige!

LAKBruxelles

Bruxelles er hovedsæde for flere af EU's institutioner og en sand metropol. På denne studietur med HK får du en unik mulighed for at opleve Bruxelles fra en anden vinkel, end hvad du normalt har mulighed for som turist. Vi tager dig bl.a. med bag kulisserne til de instanser, hvor mange af de beslutninger, som påvirker vores dagligdag, bliver taget. På turen åbnes dørene fx til:

- Europa-Parlamentet
- Europa-Kommissionen
- Ministerrådet
- NATO
- Tolketjenesten
- Dansk Arbejdsgiverforening
- LO.

Her får vi bl.a. mulighed for at møde en række spændende politikere, som har inviteret os indenfor til en snak om deres arbejde i EU og den politiske hverdag. Vi kommer også til at møde journalister og lobbyister, der vil fortælle, hvordan det er at arbejde og bo i byen og komme ind på nogle af de sproglige og kommunikative udfordringer, som deres job indebærer. I tolketjenesten får vi lov at opleve hvordan arbejdet foregår på en arbejdsplads med 24 officielle sprog.

Udover det faglige program vil HK’s Studenterudvalg sørge for at inspirere jer til at opleve, hvad Bruxelles' kulturliv ellers har at tilbyde. Vi viser vej til de små, hyggelige caféer, der serverer byens bedste moules frites eller belgiske vafler, chokolademuseer eller de lokale steder med et stort udvalg af de mange varianter af øl, som Belgien er kendt for.

Så hvis du er nysgerrig på, hvordan beslutningerne bliver taget i EU, hvad EU er for en størrelse, eller du kunne tænke dig at vide mere om hvilke muligheder, der er for en kommunikatør i EU's hovedstad, så kom med HK til Bruxelles. Der er desuden god mulighed for at blive inspireret til, hvor du kan søge en praktikplads eller et job i EU. Og så har du selvfølgelig chancen for at få en fed oplevelse sammen med en masse andre sprog- og kommunikationsstuderende fra hele landet!

Læs mere og tilmeld dig her