Nye faglige tilbud til dig

05. januar 2015

Kære medlem

Rigtig godt nytår!

I HK ser vi frem til et spændende år fyldt med nye faglige tilbud til jer. Samtidig står vi også over for nogle forandringer på de indre linjer, da Hovedbestyrelsen i HK i december har truffet beslutning om at omlægge den fagrettede indsats for medlemmerne af de tre tværgående landsforeninger LAK, Akademimerkonomerne og DMA. Det betyder, at HK pr. 1. januar 2015 ikke længere tilbyder tværgående aktiviteter for disse landsforeninger. Fremover er det i stedet de fire sektorer i HK, der hver især har ansvaret for at tilbyde deres medlemmer faglige aktiviteter.

I HK/Privat, hvor tre fjerdedele af landsforeningernes medlemmer hører til, griber vi muligheden for at styrke den faglige indsats for alle vores medlemmer. Vores mål er fortsat at øge omfanget og kvaliteten af vores faglige medlemstilbud til alle medlemmer. Det gør vi blandt andet ved løbende at udbyde målrettede faglige kurser, foredrag og konferencer. De første skridt blev allerede taget i efteråret 2014, hvor vi afholdt 26 faglige kurser og arrangementer i hele landet. De næste tilbud sendes ud i starten af januar. Samtidig arbejder vi intensivt på i 2015 at kunne etablere en række faglige netværk, ligesom vi udbyder en uddannelse som netværksfacilitator til jer, der er interesserede i aktivt at bidrage til udviklingen af organisationen.

Vi vil gerne høre jeres mening

Fra HK/Privats side håber vi, at der vil blive taget godt imod styrkelsen af de faglige tilbud. Samtidig vil vi gerne invitere til en aften med dialog om den faglige indsats på jeres fagområder. Det gør vi i samarbejde med HK/Kommunal, og alle er velkomne uanset hvilken sektor, I tilhører.

Så hvis du har forslag, ideer eller input til, hvilke tilbud vi fremover skal udbyde, så håber vi at se dig

Den 27. januar 2014 kl. 18 i HK/Midts lokaler i Odense.

På mødet vil vi desuden præsentere jer for de tanker, vi har omkring fremtidige tilbud og jeres muligheder for at præge den nye struktur sammen med os.

Hvis du deltager, så send venligst en mail med dit navn og fødselsdato til forslag@hk.dk senest den 15. januar 2015. Der ydes ikke transportgodtgørelse.

Har du ikke mulighed for at deltage, så vil vi stadig gerne høre dine ideer og ønsker til fremtidige faglige tilbud. Send os gerne dine tanker på forslag@hk.dk, så vi kan tage dem med i det videre arbejde.

Med venlig Hilsen

Simon Tøgern, Formand HK/Privat

Landsforeningerne nedlægges i henhold til forbundslovenes § 14, stk. 3, der siger følgende:

”Hovedbestyrelsen kan efter høring af en tværgående landsdækkende klub eller forening nedlægge denne. Høringsfristen må ikke være under 90 dage fra den tværgående landsdækkende klub eller forenings modtagelse af forslaget om nedlæggelse. ”

Efter høringsfristen over for landsforeningerne har hovedbestyrelsen i en skriftlig høring i december taget endelig stilling til nedlæggelsen og bekræftet beslutningen fra mødet den 4. september 2014.