HK Privat siger tillykke til årets elevpladser i 2014

09. januar 2015  |  Sjælland

I november 2014 kørte vi rundt og besøgte elever og virksomheder i det sjællandske. Vi ville finde årets bedste elevpladser, og eleverne kunne indstille deres arbejdsplads til prisen. Vinderne er nu fundet - se dem her.

Multi Revision i Næstved blev årets elevplads inden for revision

Lea Pallisgaard Pedersen fra HK Sjælland Privat havde en flot julekurv med til ejerne af Multi Revision i Næstved, som blev årets elevplads inden for revision

Lea Pallisgaard Pedersen fra HK Sjælland overrækker en flot julekurv til ejerne af Multi Revision i Næstved, Klaus Bach Jensen og Ingelise Bach Jensen, og uddannelsesansvarlig Lars Aamand (til højre). Det er Trine Holse-Andersen i midten, der har indstillet sin elevplads som årets bedste

- Her er der fokus på uddannelse. Man er ikke kun arbejdskraft. Der er god trivsel og en god og hjælpsom ånd. Der er altid tid til at hjælpe og stort fokus på, hvad man kan gøre bedre for medarbejderne. Som elev bliver man taget med på råd og spurgt på linje med øvrige medarbejdere.

Sådan skrev Trine Holse-Andersen, der er elev hos Multi Revision i Næstved, og på den anbefaling blev revisionsvirksomheden kåret til årets elevplads inden for revision.

J. Poulsen Shipping er årets elevplads inden for shipping

Lea Pallisgaard Pedersen fra HK Sjælland Privat havde en flot julekurv med til uddannelsesansvarlig Jan Højholdt og shippingelev Niclas Christiansen, fordi J. Poulsen Shipping er udnævnt til årets elevplads

Lea Pallisgaard Pedersen overrækker en julekurv til uddannelsesansvarlig Jan Højholdt og shippingelev Niclas Christiansen, fordi J. Poulsen Shipping er udnævnt til årets elevplads. Privatfoto

Niclas Christiansen er glad for sin elevplads hos J. Poulsen Shipping i Korsør. Så glad, at han indstillede arbejdspladsen til at blive årets elevplads. Og indstillingen var så god, at J. Poulsen Shipping blev udvalgt til at modtage hæderen som årets elevplads. I sin begrundelse skrev Niclas bl.a., at

- man som elev bliver udfordret dagligt, fordi man får ansvar. De stoler på, vi elever gør et godt arbejde, og vi bliver talt til og behandlet som enhver anden medarbejder.

Flair Regnskab & Revision i Dianalund blev årets elevplads inden for økonomi

Lea Pallisgaard Pedersen, HK Sjælland, havde en flot julekurv med til ejeren af Flair Regnskab & Revision, Jan Van Dyke

Ejeren af Flair Regnskab & Revision, Jan Van Dyke, modtager en julekurv. I midten økonomielev Martin Pedersen som havde indstillet virksomheden som årets elevplads inden for økonomi. Privatfoto

Elev Martin Pedersen gav følgende uforbeholdne ros til sin arbejdsgiver:

- Der stilles krav. Middelmådighed accepteres ikke, så muligheden for at blive yderst kompetent inden for dette område er til stede. Her sætter kun eleven begrænsninger, så der skal lyde en kæmpe ros til den uddannelsesansvarlige og min chef.

Virksomhedens ejer, Jan van Dyke, havde ikke den ringeste anelse om, hvad der var under opsejling, da HK kom på besøg, da han ikke kendte til Martins nominering. Han overraskelse var således ægte, ligesom hans glæde over de rosende ord fra eleven.

DSV i Roskilde blev årets elevplads inden for administration

Administrationschef Nicolai Raun fra DSV Transport i Roskilde var den glade modtager af julekurven fra HK Sjælland Privat som det synlige bevis på, at arbejdspladsen er kåret til årets elevplads

Administrationschef Nicolai Raun, DSV Transport, Kumlehusvej i Roskilde, var den glade modtager af julekurven fra HK Privat Sjælland som det synlige bevis på, at arbejdspladsen er kåret til årets elevplads. Ved siden af står elev Tanni Kusiak. Privatfoto

DSV blev indstillet til prisen af administrationselev Tanni Kusiak, som skrev disse ord om sin arbejdsplads:

- Det er et godt sted at arbejde med nogle fantastiske kollegaer, som er villige til at lære fra sig og uddybe det, jeg lærer på skolen. Derfor synes jeg, den skal være årets elevplads.

Tandlæge Heidi Hviid i Faxe er årets elevplads for tandklinikelever

Tina Leire fra HK Sjælland Privat overrækker den flotte kurv til tandlæge og indehaver af klinikken i Faxe, Heidi Hviid

Tina Leire fra HK Sjælland Privat overrækker gaven til tandlæge og indehaver af klinikken i Faxe, Heidi Hviid, mens elev Talita Caroline Brion (t.h.), der stod bag nomineringen, ser på. Privatfoto

- En arbejdsplads hvor man føler sig velkommen og respekteret, og hvor man får spændende udfordringer, der giver kompetencer, jeg kan bruge fremadrettet. Det er fedt at gå på arbejde, hvor man kan mærke, at der ikke bare tænker på kroner og ører, men også på at man som elev får et godt forløb.

Sådan karakteriserer tandklinikelev Talita Caroline Brion sin arbejdsplads, tandlæge Heidi Hviid i Faxe, og derfor blev klinikken kåret til årets elevplads for tandklinikelever af HK Sjælland Privat.

Se også, hvem der blev kåret som årets elev i 2014

Elevpladser Elev