HK Privat siger tillykke til årets elever 2014

09. januar 2015  |  Sjælland

I efteråret 2014 besøgte HK Privat elever inden for liberale erhverv og afholdt i den forbindelse en konkurrence, hvor elever og virksomheder kunne nominere årets elev og årets elevplads. Vinderne er fundet - se dem her.

Årets advokatsekretærelev Jeadee Reinhard og Årets elevplads Advodan Næstved

Lea Pallisgaard Pedersen fra HK Sjælland Privat havde flotte julekurve med til både Jeadee Reinhard og advokat Thomas Colstrup,  Advodan Næstved, som af HK er kåret til henholdsvis årets elev og årets elevplads på Sjælland

Lea Pallisgaard Pedersen fra HK Sjælland Privat havde flotte julekurve med til både Jeadee Reinhard og advokat Thomas Colstrup, Advodan Næstved, som er kåret til henholdsvis årets elev og årets elevplads på Sjælland

Advokat Thomas Colstrup skrev:

- Hun er en særdeles dygtig elev. Det var en stor beslutning for Jeadee at skifte karriere fra et mellemlederjob i detailhandlen til en elevstilling med skoleophold, eksaminer m.v. Det har hun håndteret godt, og vi er sikre på, at hun vil udvikle sig til en rigtig dygtig advokatsekretær. Hun er hjælpsom, positiv, engageret og stråler altid med et lyst sind, humor og gå-på-mod.

Titlen som årets elevplads for advokatsekretær-elever gik ligeledes til Advodan Næstved.

Det var Jeadee, der havde indstillet sin arbejdsplads til prisen med ordene:

- Fra første dag har jeg følt mig velkommen. Jeg har mine egne sager, og når jeg skal på skole sørger kollegaerne for, at jeg får lært det, jeg skal og er klædt godt på til skoleopholdet. Vi har det sjovt, og når man er på skole, er der intet bedre end at få en sms om, at de savner mig.

Årets revisionselev Stine Rømer Nielsen, ReviVision i Stege

Lea Pallisgaard, HK Sjælland, overrækker gavekurven til Stine Rømer Nielsen, som blev årets revisionselev. Foto: Lene C. Egeberg

I nomineringen stod bl.a.:

- Stine er usandsynlig målrettet, disciplineret og struktureret og sætter system i alting. Hendes afsluttende opgave vedrører momsproblematikker vedr. salg og køb over landegrænser er et meget kompliceret område og der er ingen tvivl om, at Stine hos os efterfølgende vil få dette specialeområde som hendes ansvarsområde. Hun ved allerede mere på dette felt end de fleste af os på kontoret, hedder det blandt andet i indstillingen.

Årets administrationselev Ida Amalie Franck Blom, EDC Jyderup

Lea Pallisgaard Pedersen fra HK Sjælland Privat overrækker en flot julekurv til årets administrationselev Ida Amalie Franck Blom

Lea Pallisgaard Pedersen fra HK Sjælland Privat overrækker en flot julekurv til Ida Amalie Franck Blom, som blev årets elev inden for administration. Amalie blev både overrasket og glad over, at hendes chef og ejer af EDC Jyderup, Line Hansen, havde indstillet hende til prisen. Privatfoto

Hun bliver fremhævet som en dygtig, loyal og tillidsvækkende medarbejder, der allerede som elev har gennemført flere ejendomssalg.

Ida Amalies chef, Line Hansen, skrev:

- Trods sin nedsatte erhvervsevne har hun altid styr på sit arbejde og træder gerne til, hvis der er kollegaer, som går ned med flaget.

- Vi ved, vi har en kollega, der går gennem ild og vand for faget og for os kollegaer. Det er guld værd og helt sikkert en kollega, som vi er stolte af at nominere til årets administrationselev.

Årets tandklinikelev Caroline Alfreet, tandlægerne på Torvet i Stege

Caroline vidste intet om, at hun var nomineret til årets elev, så hun blev højst overrasket, da repræsentanter for HK og kollegaerne pludselig omringede hende, og der derefter blev holdt en lille tale, inden Tina Leire fra HK kunne overrække hende julekurven

Caroline vidste intet om, at hun var nomineret til årets elev, så hun blev meget overrasket, da repræsentanter for HK og kollegaerne pludselig omringede hende, og der blev holdt en lille tale, inden hun fik overrakt julekurven af Tina Leire fra HK. Privatfoto

Hendes arbejdsgiver skrev bl.a., at:

- Caroline er noget af det mest venlige, søde og hjælpsomme mennesker, vi nogensinde har arbejdet sammen med. Hun har et pragtfuldt humør og er altid glad og smilende og er desuden dygtig til 4-hændigt arbejde… hun hænger sig ikke i arbejdstider men bliver til opgaven er færdig.

Fakta om kampagnen

Ca. 60 virksomheder med elever inden for liberale erhverv fik besøg i kampagneperioden, og et tilsvarende antal tandlægeklinikker fik brev om kampagnen. Elever og virksomheder modtog materiale, så de hver især kunne indstille årets elev og årets elevplads.

Elevuddannelserne er administration, revision/regnskab, økonomi, shipping/spedition, advokatsekretær. Kampagnen og prisen som årets elev og årets elevplads er skabt for at sætte fokus på erhvervsuddannelserne inden for det merkantile område.

Et dommerpanel bestående af repræsentanter fra HK Sjælland og repræsentanter fra samarbejdsskolerne Roskilde Handelsskole, EUC Nordvestsjælland og EUC Sjælland gennemgik nomineringerne og udvalgte de bedste. Priserne blev uddelt i december 2014.

Se, hvem der blev kåret som årets elevplads i 2014

Elev Elevpladser Uddannelse