Hvad skal HK kæmpe for til folketingsvalget?

14. januar 2015

2015 bliver et valgår, og som medlem af HK kan du være med til at bestemme, hvad HK skal kæmpe for til valget. Lige nu debatterer medlemmer på møder rundt omkring i landet og på Facebook. Vær med.

Som HK’er kan du få din stemme hørt ved det kommende folketingsvalg. For netop nu afholdes fokusgrupper i alle afdelinger, hvor du som medlem har mulighed for at fortælle, hvad du mener, HK skal kæmpe for til valget. Du kan også komme med din mening ved at deltage i debatten på Facebooksiden ”Sammen er du stærkere” og ved at deltage i den spørgeskemaundersøgelse, som alle medlemmer bliver inviteret til at deltage i i slutningen af januar.

Dagpenge, uddannelse, arbejdsmiljø, social dumping eller noget helt femte. Hvad optager dig i dit arbejdsliv? Og hvad synes du, at folketingspolitikerne skal bruge deres kræfter på?  HK vil bringe medlemmernes ønsker og krav videre i valgkampen. I HK fører vi en partineutral valgkamp.

Det betyder, at vi ikke vurderer politikerne på deres partifarve, men udelukkende på, hvad de siger og gør. Det vigtigste er nemlig, hvilke sager vi får gennemført. Mange politiske sager er vigtige, men som fagforening fokuserer vi på arbejdsmarkedet i Danmark.

Vi har brug for din mening
Som medlem ved du bedre end nogen, hvad der fungerer, og hvad der kan gøres endnu bedre i dit arbejdsliv og hverdag. Du er eksperten – og derfor har vi brug for din mening. Den lytter vi til og gør brug af.

Fra december og frem til februar afholder vi fx fokusgrupper i HK’s afdelinger over hele landet. Her lytter vi og spørger ind til medlemmernes ønsker, krav og mærkesager.

Facebook er medlemsdebatten allerede godt i gang. Lad os også høre din stemme og ønsker her. Endelig kan du også komme med din mening om vigtige sager i et spørgeskema, som vi inviterer alle medlemmer til at svare på i slutningen af januar.

Sådan går vi til politikerne
Når vi har hørt medlemmernes mening og ønsker, udvikler vi et valgoplæg og en kampagne med en række af medlemmernes budskaber. Det skal sikre, at vores medlemmer bliver hørt i den politiske debat. Hele året frem til folketingsvalget vil du møde budskaberne i medierne, på hjemmesider som bannerannoncer og på de sociale medier.

Budskaberne vil også blive præsenteret over for politikerne og folketingskandidaterne, så vi er sikre på, at de ved, hvad HK’s medlemmer ønsker, de skal arbejde for efter valget.

Vi glæder os til at høre din mening om, hvad vi skal kæmpe for!

Deltag i debatten på Facebook