Lær at designe mobile apps gratis

19. januar 2015  |  Samdata  |  Ernst Poulsen

Arbejder du med IT-løsninger, så kommer du sikkert til at arbejde med at udvikle indhold til mobilen før eller siden. Nu kan du komme på gratis kursus og lære de vigtigste designprincipper.

Det er en million apps at vælge mellem, uanset om man bruger iPhone eller en Android-telefon. Det giver et fantastisk udvalg, men betyder også, at langt hovedparten af de apps der lanceres, blot drukner i mængden.

”Det er ikke nok at have en god ide, for næsten alle apps findes i en stribe udgaver. Det er kun de allerbedste, der har en chance,” forklarer Kristian Langborg-Hansen, der underviser i app-design.

”Kun det lækreste og mest brugervenlige design vinder, for selv om vi installerer stribevis af apps, så opgiver vi dem lige så hurtigt igen, hvis de ikke kan løse et problem, mens vi står i kø og multitasker med halv opmærksomhed på mobilen.”

På kurset får man derfor indblik i design- og interaktionsteori, og der bliver praktiske øvelser undervejs. Man skal medbringe sin egen computer, og hvis man har en Android-telefon, må man gerne medbringe den, men det sidste er ikke et krav.

Hvem er kurset rettet mod

”Kurset kræver ikke, at man er uddannet programmør eller designer. Vi kommer ikke til at programmere selve appen, men arbejder i prototypeværktøjer, som ikke kræver de store forudsætninger,” forklarer Kristian Langborg-Hansen.

Kurset egner sig godt til både projektledere, programmører og designere. Man kan deltage i kurset uden erfaring, eller hvis man har arbejdet lidt med apps, og gerne vil have mere styr på designprincipperne. Det er ikke et krav, at man sidder og arbejder med et mobilprojekt.

Kurset køres både i København, Odense, Aarhus og Aalborg, så de fleste har kort afstand. Af de 10 moduler gennemføres godt halvdelen som korte foredrag og den anden halvdel som webinarer, man kan følge med i hjemmefra.

Det er værd at lægge mærke til, at selv om der er tale om et kursus med hele ti moduler, så er det gratis, og dermed en god mulighed for at forbedre dit CV uden at trække på din chefs uddannelsesbudget. Deltager man i min. 80 % af modulerne, modtager man efterfølgende et deltagerbevis. Der er ikke nogen afsluttende eksamen.

Tilmelding er gratis