STAT skal vælge ny sektorformand

10. februar 2015  |  MidtVest  |

Næstformand Hans Christian Fløe er kandidat, når der på sektorgeneralforsamlingen 10. marts skal vælges ny formand for HK MidtVest Stat.

Baggrunden for, at der skal ske et formandsskifte, er, at Anne-Mette E. Olsen, der har været formand for HK MidtVest Stat siden 2008, stopper på grund af alder. Hun er 64 år, og ifølge HK’s nuværende regler må formænd ikke genopstille, når de er fyldt 63 år. De nye regler fra Kongressen 2013 siger 65 år.

Hans Christian Fløe blev i 2014 valgt som næstformand for HK MidtVest Stat, en post han har fundet rigtig interessant, og det er derfor han nu stiller op til formandsposten.

- Jeg har nogle klare målsætninger med mit kandidatur som formand. Vi skal være med til at skabe og bevare HK STAT arbejdspladser i Midt- og Vestjylland. Jeg har bred erfaring med at udvikle HK jobs eksempelvis ved jobglidning fra andre faggrupper. Jeg har over de sidste år også arbejdet målrettet på at trække HK arbejdspladser i politiet mod vest. Det er derfor min klare overbevisning, at jeg som formand kan bidrage til styrkelse af det gode arbejde, bestyrelsen udøver i dag, siger Hans Christian Fløe.

Langt arbejdsliv i politiet

Hans Fløe

Hans Christian Fløe er for nylig fyldt 60 år. Han er gift med Solveig på 34. år Sammen har de tre drenge. Hans arbejdsliv har primært siden 1977 været i politiet, først Herning Politi og fra politikredsreformen i 2007 Midt- og Vestjyllands Politi med hovedsæde i Holstebro.

I årene 1985 til 1988 drev han desuden privat fabrikationsvirksomhed, hvor han sammen med sin kone designede, producerede og solgte brudekjoler til det skandinaviske marked.

I årene fra 1977 til 1999 beskæftigede Hans Christian Fløe sig primært med borgervendte opgaver i politiet som indregistrering af biler og udstedelse af pas og kørekort på det daværende Motorkontor. Han havde også i en periode med inddrivelse af bøder og sagsomkostninger samt administration af afsoningssager at gøre.

I 1999 blev han IT systemadministrator og overgik til opgaver omkring intern service i politiet som EDB kvalitetskontrol, en opgave han har været tilknyttet helt frem til 2014.

Stor erfaring med fagligt arbejde

I 1979 blev den første arbejdsmiljølov vedtaget i Folketinget, og der skulle på alle offentlige arbejdspladser etableres en sikkerhedsorganisation. I den forbindelse blev Hans Christian Fløe uddannet som de administratives første sikkerhedsrepræsentant (i dag arbejdsmiljørepræsentant), og han havde frem til 1985 sæde i Herning Politis Sikkerhedsudvalg.

I 1998 blev han valgt til HK klubben ved Herning Politi. Året efter trådte han til som HK tillidsrepræsentant, en tillidsopgave han varetog frem til politikredsreformen, hvor han tog initiativ til etableringen af den nuværende klub ved Midt- og Vestjyllands Politi.

Siden 2007 og frem til nu har han været fællestillidsrepræsentant i klubben, der har en bestyrelse på yderligere fire tillidsrepræsentanter. Klubben er gennem årene vokset fra 98 til 170 medlemmer.

Siden 2002 har Hans Christian Fløe væres bestyrelsesmedlem i Landsklubben HK Politiet, der er en proaktiv og innovativ Landsklub med forbindelser til Folketinget, Justitsministeriet og den øverste ledelse af Dansk Politi.

Sektorgeneralforsamlingen finder sted i Kulturcenter Limfjord, Skyttevej 12 i Skive tirsdag 10. marts kl. 17.30.

Medbestemmelse Medlemsdemokrati Politik

HK Stat Midtvest
9. marts 2016
kl 17.30 i Herning