Kom til uddannelsescafé i Skive

24. februar 2015

På café-arrangement om efteruddannelse skal midt- og vestjydernes lyst til at tage mere uddannelse pirres. Med efteruddannelse sikrer man sig de bedst mulige kort på hånden til at være på arbejdsmarkedet – nu og fremover, lyder det fra 3F, FOA, Metal og HK, som er gået sammen om Uddannelsescafé d. 18. marts 2015, kl 15.30 – 17.30 i Fagforeningshuset, Jægervej 12 i Skive

Mange HK'ere har tidligere fået inspiration til deres karriere på uddannelsescafe i HK MidtVests huse

Tidligere år har HK  MidtVest holdt uddannelsescaféer i Herning, Viborg - og i Holstebro, hvor der  var stor interesse for de forskellige uddannelsesmuligheder.

- Vi tilbyder en eftermiddag, hvor man får masser af inspiration. Handelsskoler, tekniske skoler, VUC og erhvervsakademier er inviteret og bemander en række stande for at fortælle om deres uddannelsestilbud. På den måde kan man tage en rundtur og få et bredt overblik over de muligheder, der er for en lang række fag her i området. Efteruddannelse er et stærkt værktøj til at bevare sin værdi på arbejdsmarkedet, og vi håber, mange vil komme forbi, lyder det fra arrangørerne.

I caféen får man såvel information som konkret vejledning, også om finansiering af kurser. Her står både Jobcentret i Skive og faglige medarbejdere fra de deltagende fagforeninger klar til at hjælpe med deres viden. Således er der i en del overenskomster sat midler af til efteruddannelse i kompetencefonde, som medarbejderne kan søge. Er man ledig, kan Jobcentret og A-kassen guide til et muligt brancheskift.

Uddannelsescaféen er åben onsdag 18. marts fra kl 15.30 – 17.30, og man kan komme, når det lige passer i løbet af eftermiddagen.

Ta' bare chefen med

kom til uddannelsescafe og få tjek på dine muligheder for efteruddannelse

Få en god snak med områdets skoler om efteruddannelse - og tag gerne din chef med. Måske er der muligheder,  I slet ikke har tænkt på? Veluddannede medarbejdere er både i din og din arbejdsplads interesse.

Arbejdsgivere er også meget velkomne til at besøge uddannelsescaféen i Fagforeningshuset i Skive.

- Hvorfor ikke invitere chefen med i caféen til en fælles snak om nye muligheder for opkvalificering? Dygtige medarbejdere giver en stærk virksomhed. Det gør uddannelse til et fælles anliggende, opfordrer fagforeningerne.

Det er første gang, at fagforeningerne i Skive går sammen om sådan et arrangement, og arrangørerne håber, mange skibonitter og andre i området vil gæste caféen. De mange stande med uddannelsestilbud finder man i Fagforeningshuset i Skive onsdag 18. marts 2014, kl 15.30 – 17.30.

Der er i øvrigt også mulighed for at få sulten stillet undervejs. I dagens anledning er Fagforeningshuset udvidet med en pølsevogn, som sørger for alt fra knæk og kras til de røde.

Lær nyt!
ta' et kursus, når du har tid - også hjemme i sofaen

Se vores Online-kurser

uddannelsesCafe