Genvalg til formand for HK Kommunal MidtVest

11. marts 2015  |  MidtVest

104 medlemmer var mødt frem, da Marianne Køpke tirsdag aften blev genvalgt som formand for HK Kommunal MidtVest på generalforsamlingen, der blev afholdt i Kulturcenter Limfjord i Skive.

Formand for HK Kommunal MidtVest Marianne Køke blev genvalgt

Formanden for HK Kommunal MidtVest hedder fortsat Marianne Køpke

Marianne Køpke får en ny periode som formand for de kommunalt og regionalt ansatte HK'ere i Midt- og Vestjylland. Det står klart efter generalforsamlingen i HK Kommunal MidtVest tirsdag aften. Medlemmerne genvalgte nemlig Marianne Køpke uden modkandidat.

Marianne Køpke fortalte blandt andet i sin mundlige beretning om den nye overenskomst, der netop er blevet færdigforhandlet og er sendt til urafstemning hos medlemmerne frem til 9. april 2015. Her er ét af forhandlingsresultaterne et rejsehold (kommuner) og ekspertbistand (regioner), der skal være med til at forbedre det psykiske arbejdsmiljø. Netop det psykiske arbejdsmiljø er der et stort behov for at tage fat i. Det viste de mange input, der blev indhentet fra medlemmerne op til overenskomstforhandlingerne.

Formanden udtrykte også sin tilfredshed med, at med den nye overenskomst bliver pensionen markant forbedret i både kommuner og region, og der er opnået en generel lønstigning på 5,4 procent over tre år. Der er også opnået en uges ekstra barsel med løn øremærket til mænd. Marianne Køpke opfordrede alle medlemmer til at stemme ja til overenskomsten.

Hatten rundt

Generalforsamlingens dirigent  Bill Pharsen trak mange interessante spørgsmål til formanden op af hattene

Et nyt tiltag gav en livlig spørgelyst på generalforsamlingen. Efter, at formanden havde aflagt beretning, afbrød man generalforsamlingen og satte en høj hat på hvert bord. Deltagerne blev så opfordret til at stille spørgsmål til formanden. Om alt, hvad man havde lyst til at høre formandens kommentar til.  Det benyttede rigtig mange sig af muligheden for.

I bedste "Hatten rundt"-stil gik aftenens dirigent, Bill Pharsen, herefter fra bord til bord og trak spørgsmål op af hattene.  En bred vifte af spørgsmål om overenskomst, arbejdspres, kommunikation med medlemmer og meget andet blev besvaret. 13 i alt.

Så mange havde stillet spørgsmål, at det var umuligt at nå dem alle. Formanden har fået alle 25 spørgsmål med hjem. I de kommende ugers nyhedsbreve vil hun besvare dem alle.

Følg HK MidtVest på Facebook
lokale kurser