Klub skaber tryghed og sammenhold

11. marts 2015  |  MidtVest  |

Tryghed og en følelse af at høre til. Det er, hvad HK-Klubben i Kvickly i Holstebro giver de ca. 45 medlemmer.

- Da jeg begyndte at arbejde i Kvickly i Holstebro for syv år siden, betød det meget, at der var en klub. Gennem klubben kom jeg hurtigt til at kende de andre HK’ere på arbejdspladsen. Og jeg synes, at det, at vi som kolleger kan mødes og få snakket, giver et tilhørsforhold og en form for tryghed, fortæller 55-årige Conny Kjeldsmark, der henholdsvis sidder ved kassen og står bag disken i kiosken og postbutikken.

- Vi har jo aldrig tid til at snakke sammen i hverdagen, fordi vi er spredt over hele butikken. Men til klubarrangementerne får vi vendt mange ting både arbejdsrelaterede emner som arbejdstider og arbejdsklima og private ting, som vi går og bakser med. Og det betyder, at samarbejdet på arbejdspladsen fungerer bedre, forklarer hun.

Bestyrelse på seks

Conny Kjeldsmark

De seks bestyrelsesmedlemmer i HK-Klubben i Kvickly i Holstebro brainstormer om, hvilke aktiviteter der kunne være interessante.

Conny Kjeldsmark afløste i efteråret Mette Skød Kristensen som tillidsrepræsentant og formand for HK-Klubben i Kvickly i Holstebro, da kollegaen gik på barsel.

HK-Klubben blev dannet for mere end 30 år siden og har i dag ca. 45 medlemmer, og der er tale om en aktiv klub, der bliver styret af en bestyrelse på seks personer.

Foruden Conny Kjeldsmark består bestyrelsen af Marianne Kjærgaard, Annette Andreasen, Britt Jensen, Else Aggerholm og Aase Andersen, der mødes ca. to gange om året for at planlægge aktiviteterne.

- Så brainstormer vi om, hvilke aktiviteter, der kunne være interessante. Alle er gode til at byde ind med idéer, så det fungerer rigtigt godt, fortæller Conny Kjeldsmark.

Mange aktiviteter

HK-Klubben har altid et julearrangement. Det sidste foregik hos HK MidtVest i Holstebro, hvor klubmedlemmerne blandt andet fik noget at vide om julearbejdstider og spillede pakkespil.

I foråret 2014 blev der holdt et arrangement om stress med Finn Orup fra HK’s kursusafdeling. HK-Klubben i Kvickly Holstebro har også været i teatret, ligesom medlemmerne et par gange om året går ud og spiser sammen.

- I øjeblikket er der mange, der taler om, at de godt kunne tænke sig at komme på kursus. Så derfor planlægger vi et forårsarrangement med uddannelseskonsulent i HK Handel Britta Appel, hvor der bliver sat fokus på mulighederne, fortæller Conny Kjeldsmark.

Generelt er de ca. 45 medlemmer af klubben gode til at deltage i arrangementerne. Dog kunne Conny Kjeldsmark ønske, at flere unge medarbejdere mødte frem, og bestyrelsesmedlemmerne skal til at se på, hvordan de bedre involverer dem. I alt er der ca. 150 ansatte i Kvickly Holstebro.

Der er i alt 331 HK-Klubber i det midt- og vestjyske fordelt på de fire sektorer Handel, Privat, Stat og Kommunal. I Handel er der alene 41 klubber. Ønsker du hjælp til at oprette en HK-Klub på din arbejdsplads, kan du rette henvendelse til HK MidtVest på telefon: 7011 4545.

Sammen er du stærkere Handel Butik Netværk

Gør en forskel på jobbet og
Udvikl dig personligt

Bliv tillidsvalgt

Du kan også få vejledning om Efteruddannelse

Bestil tid her

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK