Michelle Hviid sætter fokus på det gode samarbejde

10. marts 2015  |  MidtVest  |

Det handler om, hvordan det gode samarbejde kan føre til trivsel, når HK MidtVest tirsdag 28. april inviterer til foredrag med iværksætter, forfatter og radiovært Michelle Hviid.

Arrangementet skyder HK's arbejdsmiljøår i gang.

- Vi sætter i 2015 fokus på arbejdsmiljøet i HK, og 28. april er det international arbejdsmiljødag, fortæller Inger Stranddorf, der er formand for arbejdsmiljøudvalget i HK MidtVest.

Autodidakt iværksætter

Michelle Hviid

Michelle Hviid er blandt andet kendt for datingvirksomheden Runningdinner.dk.

Michelle Hviid, 42 år, har skrevet bogen ”Skru op for Livet”, der allerede inden udgivelsen var udsolgt i første oplag. Hun har været autodidakt iværksætter, siden hun var 24, og er mest kendt fra datingvirksomheden, Runningdinner.dk.

Derudover kender mange hende fra programmet ”Michelles Mission” på DR1, der var et stort integrationsprojekt baseret på konceptet Running Dinner. Hun medvirkede også i en årrække i P4-programmet ”Så har vi balladen” med mere end en million lyttere, hvor hun agerede kærlighedsminister og gav sine ærlige, kærlige og revsende betragtninger om ugens emne.

- Vi hører hele tiden om arbejdspladser og andre forsamlinger, hvor alle eller mange mistrives. Vi hører også ofte om steder, hvor samarbejdet ikke fungerer, og hvor medarbejdere ikke stoler på hinandens evner. Kan vi ved at fokusere på det gode samarbejde også skabe trivsel - ja, og hurtigere end på nogen anden måde, spørger Michelle Hviid i foredraget.

Ingen arbejdsglæde uden samarbejde

Michelle Hviid mener ikke, det giver nogen mening at tale om trivsel, stress og arbejdsglæde uden at tale om samarbejde. Vi skal starte med at opbygge et samarbejde fuldt af respekt, fælles ansvar, humor og tilgivelse.

- Vi går ofte rundt og tænker, at ansvar er en individuel ting, og på mange måder er det også rigtigt. Men samtidig viser meget, at ansvar på eksempelvis arbejdspladser ofte skal løftes i flok. En arbejdsplads, hvor alle tror, at ansvaret enten helt er andres eller ens eget, har sjældent succes og har det sjældent sjovt. Ansvaret for en god arbejdsplads er et fælles ansvar. Og det kommer kun til at ske, hvis man har en stor grad af respekt for hinanden – både for forskelligheder, evner og personlighed, er hendes holdning.

Børsens Nyhedsmagasin har tidligere kåret Michelle Hviid som et af Danmarks unge talenter inden for iværksætteri. I dag sidder hun i flere bestyrelser og er kendt for at være én af Danmarks største indsamlere, når det gælder velgørenhed.

Foredraget, der er åbent for medlemmer af HK, bliver holdt på Agora på Herningsholm Erhvervsgymnasium, Truelsensvej 3 i Herning, fra kl. 19 til 20.30.

Arbejdsmiljø HK-medlemmer

Sammen er du stærkere.
det gælder også gode tilbud.

Tjek dem her

Følg HK MidtVest på Facebook