Ny formand for HK Handel MidtVest

11. marts 2015  |  MidtVest

Susanne Sommerlund er blevet valgt som ny formand for HK Handel MidtVest i stedet for Bent W. Mortensen.

Det kom til kampvalg, da der tirsdag 10. marts var generalforsamling i HK Handel MidtVest i KulturCenter Limfjord i Skive.

Der var 41 stemmeberettigede, og næstformand Susanne Sommerlund fik 28 stemmer mod 13 til den siddende formand Bent W. Mortensen.

Vil arbejde for netværk

Susanne Sommerlund

Susanne Sommerlund blev i 2010 valgt ind i bestyrelsen for HK Handel MidtVest og har hidtil været næstformand.

Susanne Sommerlund er 46 år og har arbejdet i butik i hele sit voksne liv. Hun har været ansat i OBS (det nuværende Kvickly) i herningCentret, inden hun kom til Herning Isstadion som cafeterialeder. Efter et par år her vendte hun tilbage til detailhandelen hos den tidligere Favør i Herning, hvor hun arbejdede i bagerafdelingen.

Fra 2007 har hun været disponent i Bauhaus i Herning, hvor hun tager sig af bestilling af varer til hele huset. Her har hun siden 2009 været tillidsrepræsentant for 22 medlemmer af HK, og hun har taget TR-uddannelsen samt andre kurser i blandt andet konfliktløsning.

Susanne Sommerlund blev i 2010 valgt ind i bestyrelsen for HK Handel MidtVest, og i 2011 blev hun næstformand.

Hun vil som ny formand for HK Handel MidtVest blandt andet arbejde for, at der bliver skabt flere netværk i form af fællesklubber, der kan være med til at fastholde medlemmerne. Hun har i Bauhaus været med til at skabe og videre udvikle netværk for hele landet.

Nej til hypermarkeder

Bent W. Mortensen

Bent W. Mortensen  kom i sin mundtlige beretning  blandt andet ind på  planerne for etablering af hypermarkeder.

61-årige Bent W. Mortensen blev i 2002 valgt som fritidssektorformand og i 2010 som fuldtidsformand for HK MidtVest Handel.

Han kom blandt andet i sin mundtlige beretning ind på revisionen af planloven, hvor et politisk udvalg er kommet med en rapport om, at der skal bidrages til kommunernes vækst ved at fjerne uhensigtsmæssige barrierer i planloven.

- HK Handel overvåger arbejdet for at sikre, at planlovens bestemmelse om etableringen af hypermarkeder og flere storcentre ikke bliver bragt i spil som en sådan barriere. Hypermarkeder vil lægge alle små og mellemstore byers handelsliv øde. Det viser blandt andet svenske erfaringer. HK Handel ønsker et netværk af butikker, som trives og tjener penge, sagde han.

Bent W. Mortensen kom også ind på arbejdsmiljøet, der er dårligt mange steder på virksomhederne, også for eleverne.

- Vi hører jævnligt om dårligt psykisk arbejdsmiljø og medlemmer, der går ned med stress eller udbrændthed. Vi hører også alt for tit om elever, som slet ikke trives i deres elevplads. Desværre hører vi ofte ikke fra dem, før de allerede er kørt ud over kanten og ikke er i stand til at blive på arbejdspladsen og gennemføre deres uddannelse. Det er en stor skam. Det er nemlig bedre at komme tidligere, så vi rent faktisk er i stand til at hjælpe dem, så de kan gennemføre uddannelsen, forklarede han.

Ny bestyrelse

Deltagerne i generalforsamlingen

41 stemmeberettigede medlemmer af HK Handel MidtVest deltog i generalforsamlingen i KulturCenter Limfjord i Skive.

Som ny næstformand for HK Handel MidtVest blev valgt Peder Stage Boelt Knudsen.

Ind i bestyrelsen blev valgt Søren Astrup Madsen og René Justesen.

Der var desuden genvalg til Ulla Larsen, Kristen Tange Mortensen og Mette Skød Kristensen.

Medbestemmelse Medlemsdemokrati

Sammen er du stærkere.
det gælder også gode tilbud.

Tjek dem her

Følg HK MidtVest på Facebook
lokale kurser
nyheder & debat

Se facebookside

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK