Arbejdsgiver: Vi elsker dygtige medarbejdere

23. marts 2015  |  Østjylland  |

- Det kræver livslang uddannelse, hvis du vil blive ved med at være en attraktiv medarbejder. Sådan lyder budskabet fra Matas’ HR-direktør, der giver sit bud på fremtidens uddannelseskrav, når HK Østjylland holder Uddannelsesdag i Skanderborg den 14. april.

Uddannelsesdag i Skanderborg

Henrik Dybdahl Michaelsen

Hver måned kommer der mellem 20 og 30 nyheder på hylderne i landets Matas butikker. Produkter, som de ansatte skal kende – og kende forskellen på. Derfor skal medarbejderne hele tiden uddanne sig, hvis de vil følge med kravene i deres job.

- Kunderne bliver dygtigere hele tiden. De undersøger produkter på nettet, og så forventer de, at vores medarbejdere er opslagsværker, der kan give dem svar på alle deres spørgsmål. Og det skal vi kunne, lyder det fra HR-direktør Henrik Dybdahl Michaelsen fra Matas.

Derfor tilbyder Matas hele tiden deres personale uddannelse.

- Vi elsker dygtige medarbejdere. Og det har vi også. Men det kræver, at de selv vil være med. At de hele tiden er nysgerrige, og har lysten til at få mere viden, siger han.

Den 14. april inviterer HK Østjylland til Uddannelsesdag i Skanderborg, hvor blandt andre Henrik Dybdahl Michaelsen vil fortælle om de udfordringer og behov, han møder, når det handler om ansatte og deres kompetencer.

- Det er ikke nok, at man engang var elev og siden har holdt sig fra skolebænken. Så slutter karrieren hurtigt, siger Henrik Dybdal Michaelsen.

Til Uddannelsesdagen kan deltagerne møde flere arbejdsgivere og uddannelsesinstitutioner, som kan give deltagerne gode råd om, hvordan de sikrer, at de har de kompetencer, der skal til, for at være attraktiv på arbejdsmarkedet i fremtiden.

- I Matas er vi afhængige af faglært arbejdskraft. Det dur ikke, at vores kunder kun bliver mødt af studerende i vores butikker. Kunderne vil betjenes af personale, der ved, hvad de taler om. Og vores område bliver mere og mere komplekst. Personalet skal have styr på alt fra naturmedicin og regler om tilsætningsstoffer. Vi er nødt til også at ansætte studerende som weekend og ferieassistancer, men de kan ikke arbejde alene. Deres faglige kompetencer er sjældent høje nok til vores kunders berettigede forventninger, siger Henrik Dybdahl Michaelsen.

Du kan læse mere om uddannelsesdagen her.

Efteruddannelse Karriereudvikling

FLERE LOKALE