Flot OK-afstemning giver vægt bag ordene

20. april 2015  |  Midt

”Medlemmerne i HK Kommunal Midt leverede et rigtig flot afstemningsresultat i forbindelse med overenskomsten…”, konstaterer sektorformand Pia Tørving, der ser resultatet som et klart signal om opbakning til overenskomsten – og som vidnesbyrd om et velfungerende demokrati.

- Der var hele 65,3% af vores medlemmer i HK Kommunal Midt, der tog stilling til OK15. Det fortæller om deres store engagement og om, at de gerne vil være med til at gøre en forskel. Det er samtidig en anerkendelse af de resultater, vi havde forhandler os frem til under forhandlingerne, når næsten 98% stemmer ja til forslaget, siger Pia, der ser en klar sammenhæng mellem overenskomstens indhold og de mange tilbagemeldinger, HK Kommunal havde fået fra medlemmerne forud for overenskomst-forhandlingerne:

- Vi modtog synspunkter og input til OK fra de mange tusinde medlemmer, der valgte at sende eller aflevere kampagne-postkortene til os. Jeg tror, at en del af forklaringen på det flotte afstemningsresultat er, at medlemmerne oplever en sammenhæng mellem disse ønsker og det resultat, der blev sendt til afstemning.

Stor ros til medarbejdere, TR og medlemmer

En stor tak fra HK Kommunal Midt til alle der har stemt! Her er bunken af indsamlede konkurrencesvar spredt ud...

- Jeg er samtidig sikker på, at kampagnen i forbindelse med afstemningen og så HK’ernes oplevelse af, at vi har været ude på rigtigt mange arbejdspladser for at snakke afstemning og overenskomst har gjort en stor forskel, vurderer Pia Tørving.

- Der er stor ros til vores medarbejdere, tillidsrepræsentanter og ikke mindst til vores medlemmer, der tog godt imod os, kampagnen og overenskomsten. Den store stemmeprocent viser, at vi har engagerede medlemmer, der selvfølgelig interesserer sig for deres overenskomst. Resultatet betyder samtidig meget i forhold til arbejdsgiverne, der helt faktuelt kan se, at vi har stor opbakning til de resultater, vi forhandler os frem til. For os og vores medlemmer er det ikke bare ord. Der er noget vægt bag ordene.

Konkurrence: Præmier på vej

Sektorformand for HK Kommunal Midt, Pia Tørving, trækker vinderne i konkurrencen. Præmierne er på vej til de heldige.

I forbindelse med OK-kampagnen og de mange arbejdspladsbesøg blev medlemmerne af HK Kommunal Midt opfordret til at deltage i en OK15-konkurrence. Her skulle der besvares fem spørgsmål for at komme i betragtning til en af de tyve præmier:

- Vi har nu trukket lod i konkurrencen, og der er præmier på vej ud til de medlemmer, der har vundet…, smiler Pia Tørving.

Kommunal Overenskomst

1. maj
 lokale arrange-
menter nær dig

1. maj 2017 nær dig

1. maj
 lokale arrange-
menter nær dig

1. maj 2017 nær dig

se alle de fordele
du kan få glæde
af som hk-medlem

HK Medlemsfordele

har du tjekket
om vi har et spæn-dende arrangement på vej?

kommende arrangementer