HK Leders morgenkonferencer skudt godt i gang

23. maj 2015  |  Hovedstaden

Det var både motiverede og forventningsfulde ledere inden for HK’s område, der var stået tidligt op for at opleve Lise Rønne med sit foredrag ”Præstér dit bedste, når du skal” på HK Hovedstadens lederkonference torsdag morgen. Konferencen er den første i rækken af tre morgenkonferencer rettet mod ledere i 2015 - Og deltagerne kom ikke forgæves.

Lise Rønne 'power-poser' foran et veloplagt publikum til årets første morgenkonference for ledere

Konferencen indledtes med en præsentation fra Winnie Axelsen, formand for HK Kommunal Hovedstaden, af HK Hovedstadens styrkede indsats overfor for ledere inden for HK’s område. Budskabet var klart: HK Hovedstaden vil være med til at skabe gode ledere, fordi det er i samspillet mellem den gode leder og de ansatte, at man skaber en god arbejdsplads og dermed et godt arbejdsmiljø.

Efter, at Winnie havde slået tonen an, indtog Lise scenen – eller gulvet, som hun insisterede på at stå på. Foredraget var livligt, nærværende og inspirerende. Med udgangspunkt i sine egne erfaringer tydeliggjorde Lise, hvordan man gennem sit kropssprog nemt kan påvirke sig selv og derigennem få bugt med de mest elementære benspænd, de fleste af os snubler over, når vi skal præstere foran andre. Hvad enten det er kolleger, direktionen eller noget helt tredje. Dem, der troede, de bare skulle til foredrag, tog fejl. Alle skulle deltage aktivt, når Lise præsenterede øvelser og værktøjer. Det virker bedre, når man mærker det på sin egen krop, hvad simple men effektive øvelser kan gøre.

Efter foredraget var der mulighed for at stille spørgsmål til Lise, hvilket blev flittigt benyttet. Spørgerunden blev fulgt op af summen ved bordene, hvor det blev diskuteret, hvordan man kunne bruge de nye værktøjer aktivt på sit arbejde.

Er det noget for dig?

Gik du glip af vores første morgenkonference, og mener, at det kunne have været noget for dig, så er der et par chancer mere. HK Hovedstaden har arrangeret yderligere to morgenkonferencer, som bliver afholdt henholdsvis den 18. august og 5. oktober i år. Derudover vil vi også udbyde en række kurser, som vil kunne styrke dine lederevner og gøre dig til en endnu bedre leder.

Se mere på www.hk.dk/leder

Du kan også skrive til os, hvis du er interesseret i at få direkte besked, når der er nye tilbud til ledere. Send os en mail på leder@hk.dk

Arrangementer Karriere ledere Ledelse