Cecilie er årets tandklinikelev

02. juli 2015  |  Sjælland  |

19-årige Cecilie Dyreholt er kåret til årets tandklinikelev. Hun er en god repræsentant for et stolt fag, mener HK/Privat

HK/Privat Sjælland og en række sjællandske erhvervsskoler har kåret 19-årige Cecilie Dyreholt til årets elev. Hun er tandklinikelev i Tandlægehuset Jyderup og er ifølge tandlæge Elise Poulsen, der har nomineret hende, både fagligt dygtig, vellidt af både patienter og kolleger og har et fantastisk overblik.

Tandlæge Elise Poulsen (forrest til venstre) havde indstillet klinikkens elev Cecilie Dyreholt (forrest i midten) til Årets Tandklinikelev. Foto: Esben Hansen

Overrækkelsen skete tirsdag formiddag til Cecilie Dyreholts store overraskelse og glæde. Der var hygge i solen, blomster og et besøg af familien. Og sidst men ikke mindst var der konfetti.

- Jeg havde en patient, da HK pludselig var der. Og så var der frokost og blomster. Jeg er rigtig glad for at være hos Tandlægehuset Jyderup, for jeg får lov til at tage ansvar – også mere end jeg havde regnet med. Det er fedt, siger Cecilie Dyreholt.

Tandlæge Elise Poulsen er rigtig glad for, at Cecilie Dyreholt blev årets elev, men hun er ikke overrasket.

- Det er rart og dejligt, det bliver belønnet at man er dygtig. Og det er Cecilie. Derfor var jeg heller ikke så overrasket over, at hun blev årets tandklinikelev. Hun er positiv, kommer med kreative løsninger, når der opstår problemer og er lige så sød og rar ved dagens første patient som den sidste, siger Elise Poulsen.

Slår et slag for tandklinikassistentuddannelsen

Kåringen af Cecilie Dyreholt kommer efter besøg på 70 tandklinikker på hele Sjælland, der har kunnet nominere deres elever. HK er blevet taget godt i mod på tandklinikkerne, fortæller Kurt Jørgensen, formand for HK/Privat Sjælland.-

Både elever, klinikassistenter og tandlæger er stolte af deres fag og vil gerne fortælle om den forskel, de gør for folks tandsundhed. Cecilie blev udvalgt, og der er ingen tvivl om hendes evner. Og generelt er det faglige niveau meget højt blandt eleverne, siger han.

Dagen før kåringen til årets elev, blev årets elevplads også kåret. Læs mere HER.

Baggrunden for kåringen er, at skolerne Celf, EUC Nordvestsjælland og EUC Sjælland og HK Sjælland sammen vil slå et slag for erhvervsuddannelsen inden for tandklinikområdet. HK er tandklinikelevernes fagforening, og dommerpanelet er faglærere fra de medvirkende skoler. Det er andet år i træk, at årets elev bliver kåret, og ifølge Kurt Jørgensen, kan de i HK/Privat Sjælland se, at eleverne og klinikkerne er med på, at der bliver sat fælles fokus på området.

- Det er vigtigt, vi værner om unikke erhvervsuddannelser som for eksempel klinikassistentuddannelsen, så eleverne får en god studetid og alle de kvalifikationer, som arbejdsgiverne efterspørger. Det arbejder vi sammen på hver dag, siger Kurt Jørgensen.