Bliv klædt på til at starte et fagligt netværk i HK

02. juli 2015  |  HK it, medie & industri

Vil du være med til at sætte fokus på dit fag? Vil du lære, hvordan man skaber dynamiske netværk med faget i fokus? Vil du have rygsækken fyldt med gode værktøjer og tips til facilitering af netværk, møder og events? Så har du muligheden nu, når HK/Privat igen udbyder uddannelsen til netværksfacilitator!

HK/Privat har i samarbejde med Center for Frivillighed & Ledelse udviklet en uddannelse i facilitering af netværk. På uddannelsen til netværksfacilitator får du viden om, hvad netværk er og hvordan man arbejder målrettet og professionelt med netværksfacilitering.

Formålet er at etablere en række faglige netværk for HK/Privats medlemmer, som sætter faget i fokus og kan skabe faglig udvikling blandt deltagerne og understøtte det faglige fællesskab på tværs af arbejdspladser og brancher.

Uddannelsen tilbydes denne gang til HK/Privat-medlemmer i HK/Sjælland og HK Hovedstaden It, Medie og Industri.

Du får personlig sparring på dit projekt
Undervisningen er meget praktisk orienteret og tager udgangspunkt i at klæde hver deltager på til at etablere og drive et fagligt netværk ud fra hvilke erfaringer og kompetencer hver især har.

Målet er, at alle deltagere har startet et netværk op i løbet af uddannelsesforløbet, hvor I har mulighed for at dele jeres viden og erfaringer med andre medlemmer inden for et fælles interesseområde.

Som en del af uddannelsesforløbet har du mulighed for at få personlig sparring på dit netværksprojekt.

Noget for noget
Uddannelsen har en værdi af 30.000 kr. men er gratis for dig, der er medlem af HK/Privat.
Det forventes, at du i løbet af uddannelsesforløbet starter et fagligt netværk op og faciliterer minimum fem netværksmøder. De første netværksmøder vil blive planlagt og afholdt parallelt med uddannelsesforløbet.

Facilitator uddannelsen

Kom til infomøde og hør mere om uddannelsen til netværksfacilitator

Vil du være med til at sætte fokus på dit fag? Har du lyst til at arbejde aktivt med at etablere og facilitere et fagligt netværk inden for dit fag- eller faglige interesseområde? Har du mod på at tage teten og gå forrest i at udvikle et fagligt netværk? Så har du nu muligheden for at høre mere om HK/Privat’s uddannelse til netværksfacilitator!

Hør mere om uddannelsens opbygning og indhold, når underviser Ole Rasmussen fra Center for Frivillighed & Ledelse, og faglig konsulent Pernille Beck Poulsen fra HK/Privat fortæller om mulighederne for at blive netværksfacilitator og starte dit eget faglige netværk.
Du får desuden praktisk information omkring forløbet og mulighed for at diskutere dine ideer til et fagligt netværk, som du kan arbejde med på uddannelsen.

Vi afholder to infomøder i hhv. Slagelse den 31. august 2015 og København den 2. september, begge dage fra kl. 17-19, hvor HK byder på en sandwich og kaffe/sodavand.
Alle interesserede er meget velkomne, og vi glæder os til at præsentere dette spændende tilbud til jer!

Tilmeld dig infomødet i Slagelse den 31. august 2015 her og København den. 2. september 2015 her.

Undervisere

Ole Rasmussen, souschef og konsulent i Center for Frivillighed og Ledelse, der er en del af Muskelsvindfonden, vil være den primære underviser på uddannelsesforløbet. Ole har mere end 20 års erfaring med at arbejde med frivillige og har stor erfaring med lederudvikling og diverse uddannelsesforløb.

Pernille Beck Poulsen, faglig konsulent i HK/Privat vil supplere med en praktisk vinkel på arbejdet med netværk undervejs i uddannelsesforløbet. Pernille har en kandidat i erhvervskommunikation, er uddannet proceskonsulent og har otte års erfaring med at arbejde med frivillige netværk for blandt andet studerende og fagligt aktive i HK.

Derudover vil undervisningen blive suppleret af forskellige gæsteundervisere, som blandet andet vil sætte fokus på praktisk træning i facilitatorrollen og andre relevante emner efter behov.

OM uddannelsen

• Konkrete metoder til at opstarte og drive faglige netværk
  • En fyldt netværktøjskasse med inspiration til gode netværksmøder
  • Brugbare teorier og redskaber til facilitering af netværk, møder, events, seminarer, konferencer osv.
  • Indsigt i din egen personprofil ift. netværksfacilitering (MBTI)
  • Et stærkt netværk med andre netværksfacilitatorer.

Uddannelsens opbygning

Uddannelsen består af 3 moduler á to dage, som kommer til at ligge på følgende hverdage:

Modul 1:  28.-29. september (Klinten)

Modul 2:  27.-28. oktober (HK/Hovedstaden)

Modul 3:  30. november-1. december (HK/Hovedstaden)

Derudover vil der være yderligere to undervisningsdage i perioden februar-april, som først fastsættes undervejs i forløbet.

Modul 1 er et modul med overnatning på Konferencecenter Klinten, hvor undervisningen er fra kl. 10-17.30 den første dag og 9-16 den anden dag. Derudover er alle andre undervisningsdage fra 9-16.

Du skal have mulighed for at deltage på alle undervisningsdage. Der er forplejning på alle undervisningsdage, og udgifter til overnatning på modul 1 dækkes af HK.

Der gives ikke tilskud til tabt arbejdsfortjeneste, og udgifter til transport dækkes ikke.

Vil du have en plads på uddannelsen?

Har du lyst til at arbejde aktivt med at etablere og facilitere et fagligt netværk inden for dit fag- eller faglige interesseområde? Har du mod på at tage ordet og gå forrest i at udvikle et fagligt netværk, og er det naturligt for dig at tage teten, når situationen kalder på det? Så send os din ansøgning om en plads på uddannelsen til netværksfacilitator. Send en kort ansøgning til netvaerk@hk.dk, hvor du skriver lidt om følgende punkter:

• Hvilket netværk kunne du tænke dig at etablere og facilitere i forbindelse med uddannelsesforløbet? (Hvis du har flere ønsker, så skriv gerne dem alle på)
  • Hvorfor vil du gerne etablere netop dét netværk?
  • En kort beskrivelse af dig selv og din faglige baggrund. Medsend evt. dit CV.
Ansøgningsfristen er den 11. september 2015 kl. 9.00.
Der er et begrænset antal pladser. Pladserne fordeles på baggrund af ansøgningerne og ansøgernes faglige interesseområde. Alle ansøgere får besked senest den 9. september 2015.