Fagprøve om implementering af nyt journaliseringssystem tager årets pris

31. august 2015  |  HK Stat  |  HK Stat Hovedstaden  |  Jakob Groth

Fagprøvepris

Stine Christensen Gissel modtager sit diplom fra HK Stats næstformand Peter Raben, mens kolleger og repræsentanter fra HK Stat Hovedstaden ser til. Foto: Mikkel Østergaard.

Stine Christensen Gissel blev mandag formiddag kåret som vinder af HK Stats Fagprøvepris 2015 og fik samtidig overrakt diplom, delikatessekurv samt 5.000 kroner.

Julie Carlslund står sammen med omkring 15 andre i receptionen hos Erhvervsstyrelsen på Langelinie. Hun har et møde mandag formiddag klokken 10 med den tidligere elev og nuværende fuldtidsansatte i Erhvervsstyrelsen, Stine Christensen Gissel.

Det er ikke et almindeligt møde, som ellers har forsikret Stine om. Stine har nemlig vundet HK’s Fagprøvepris 2015. Prisen bliver uddelt til den elev, hvis fagprøve bedst opfylder kriterierne om, at den skal være relevant for fagets udvikling, og for den administrative praksis på den statslige arbejdsplads og have en nytænkende tilgang til det mål, prøven omhandler. I år var der indstillet 13 fagprøver.

- Hold da op! lyder det fra Stine, da Julie Carlslund har ført hele flokken fra receptionen til kontoret, hvor Stine sidder, og fortæller, hvad "mødet" egentlig går ud på.

- Det havde jeg ikke lige regnet med! Jeg vidste godt, at hun havde indstillet mig, men jeg havde ikke turdet håbet på, at min opgave ville vinde, så det er jeg meget beæret over, siger Stine med et stort smil, inden hun får overrakt den første af flere gaver: en kurv med forskellige delikatesser.

Julie får guidet Stine, kollegerne og de andre fremmødte til Erhvervsstyrelsens gæstekantine. Næstformand i HK Stat Peter Raben – som er et af de 3 medlemmer i dommerkomitéen, der afgør hvem der skal vinde Fagprøveprisen – sætter ord på, hvorfor Stine modtager prisen i år.

- Fagprøven holder et højt fagligt niveau med en klart afgrænset problemstilling med gode argumenter for metode- og teorivalg, herunder valg af interviewpersonen. Vi har hæftet os særligt ved, at opgaven forholder sig kritisk til emnejournalisering, blandt andet hvordan et internt ESDH-system "konkurrerer" med borgerrettede systemer i en politisk organisation, siger Peter Raben til Stine om hendes fagprøve, Implementering af F2, der handler om indførelsen af et nyt ESDH-system.

- Ved at se journalisering og implementering af et nyt ESDH-system som en organisationsforandring analyserer fagprøven, hvordan journalisering ikke blot ses som en træg og til tider tung administrativ opgave, men at journalisering, og måden den praktiseres på, har sin egen kultur, der kobler sig direkte til de forandringer, ledere, medarbejdere og organisationen gennemgår i kølvandet på en fusion, lyder ordene fra Peter Raben, hvorefter han overrækker Stine et diplom og fortæller hende, at der tikker 5.000 kroner ind på hendes konto snarest muligt.

Julie, der indstillede Stine til prisen og som har arbejdet sammen med hende i Erhvervsstyrelsen, mener, at prisen er yderst velfortjent.

- Stine er overdrevet tjekket rent fagligt. Vi har kunnet kaste hende ind i en ny afdeling, og to dage efter har hun haft fuldstændig styr på tingene der. Det er ret usædvanligt, at elever har så meget overblik. Og så skal man lige huske på, at hun har små børn derhjemme, så der er også lidt at se til der, forklarer Julie.

Stine Christensen Gissel har planer om at læse videre engang ude i fremtiden, men hvad det skal være, har hun ikke besluttet endnu. Indtil videre fortsætter hun sit arbejde hos Erhvervsstyrelsen, hvor hun har været ansat, siden hun blev udlært den 31. maj i år.

Læs Stines fagprøve: Implementering af F2

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK