HK MidtVest bygger i Herning

15. september 2015  |  MidtVest  |

Med et nyt byggeri på Vestergade 43 har HK MidtVest planer om at samle en stor del af sine aktiviteter i Herning. Der vil dog fortsat være kontorer til betjening af medlemmer i Viborg, Holstebro og Skive, lige som der vil være træffetid i Nykøbing Mors.

- Medlemmerne vil stadig kunne møde os i de forskellige byer, hvor vi i dag har kontorer. Planerne går således ikke ud over serviceniveauet. Tværtimod. Ved at samle aktiviteterne i ét stort hus i Herning håber vi blandt andet at kunne opnå en større videndeling på tværs af medarbejdere, der vil kunne komme medlemmerne til gode, fortæller Karin Østerby, der er formand for HK MidtVest.

HK MidtVest har længe overvejet fordelene ved at samle hovedparten af medarbejderne i et fælles hus og, at valget af placering er faldet på Herning skyldes, at byen ligger centralt i det midt- og vestjyske område, som HK-afdelingen dækker. Desuden har mulighederne for at bygge ud på Vestergade 43, hvor HK MidtVest har haft til huse siden midten af 1980’erne, vægtet højt.

800 kvadratmeter i to plan

Vestergade 43 i Herning, hvor HK MidtVest har til huse.

HK MidtVest har planer om at samle en stor del af sine aktiviteter i Herning ved at bygge ud på Vestergade 43, hvor HK-afdelingen har haft til huse siden midten af 1980’erne.

HK MidtVest har søgt Herning Kommune om lov til at opføre et byggeri på 800 kvadratmeter fordelt på to plan på Vestergade 43. Huset skal have forbindelse til den eksisterende hovedbygning, mens villaen mod nord, glas-mellembygningen, der i dag indeholder en "vandrehal", og baghuset længst mod syd skal rives ned.

Baggrunden for nybyggeriet er, at de eksisterende bygninger på Vestergade 43 hverken er indrettet til moderne medlemsbetjening eller store nok til flere kontorarbejdspladser.

Herning Kommunes Byplanudvalg har mandag 14. september 2015 nikket ja til planerne, og et lokalplanforslag for området går nu videre til behandling i Økonomi- og Erhvervsudvalget og Byrådet, inden det bliver sendt i offentlig høring i otte uger. Herefter skal lokalplanforslaget endeligt vedtages i de tre udvalg.

- Vi håber at kunne tage første spadestik til byggeriet til foråret 2016 og, at det nye fælles hus vil kunne stå klart til indflytning i sommeren 2017, siger Karin Østerby.

Bedre betjening af medlemmer

HK MidtVest har allieret sig med en arkitekt, der slår stregerne til det nye hus, der kommer til at ligge helt ud til fortovskanten på Vestergade 43.

Det er tanken, at der skal være et medlemsområde i stueplan samt kontorområde, kantineområde og en glasfacade. På første sal skal der være køkken, toiletter, depotrum, mødelokaler og kontorer. Der vil også blive skabt nye p-pladser uden for bygningen, som det tilstræbes skal passe naturligt ind i gadebilledet.

- Vi håber med indretningen at kunne betjene medlemmerne bedre. De medlemsrettede funktioner vil blive placeret nærmest tilkørslen fra Vestergade, mens husets interne funktioner vil komme til at ligge bagud mod syd, forklarer Karin Østerby.

I alt kommer HK MidtVest med den nye tilbygning til at råde over ca. 1800 kvadratmeter i Herning.

HK MidtVest har ca. 20.000 medlemmer og 55 medarbejdere.

HK-medlemmer Organisering

Sammen er du stærkere.
det gælder også gode tilbud.

Tjek dem her

Følg HK MidtVest på Facebook
lokale kurser
nyheder & debat

Se facebookside

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK