2.558 har hyldet en god kollega

06. oktober 2015

Der er kamp om at have Danmarks Bedste Kollega. 2.558 har nomineret en kollega til prisen. Vinderen findes den 17. november.

”Arbejdspladsens hjerte og uundværlig”, ”Tilbyder altid selv sin hjælp”, ”Typen der ikke er medløber, men selv bedømmer situationen og siger sin mening”, ”Bidrager til at alle har det godt – er omsorgsfuld og skriver gode sange til julefrokosten”, ”Når hun er på arbejde, ved man, det bliver en god dag”.

Mængden af roser og lovprisning af kolleger, der bør kåres til Danmarks Bedste, er enorm i de i alt 2.558 beskrivelser af gode kolleger, der er kommet i forbindelse med indstillingerne til prisen som Danmarks Bedste Kollega.

En særligt nedsat jury skal nu finde vinderen af prisen, som kåres i Cirkusbygningen den 17. november, hvor Great Place to Work også kårer Danmarks bedste arbejdspladser. Vinderen får ud over prisen også op til 25.000 kr. til et arrangement eller en aktivitet for sig og kollegerne.

Juryen består af: Rikke B. Ørum, underdirektør i Dansk Erhverv, Marianne Brinch-Fischer, forhandlingschef i Kommunernes Landsforening, Ken Nedergaard Lund, arbejdsmiljørepræsentant hos CSC og Mette Kindberg, næstformand i HK.

Mød nogle af de nominerede her:

Kontorelev har Danmarks Bedste Kollega: http://www.hk.dk/aktuelt/nyheder/2015/09/30/kontorelev-har-danmarks-bedste-kollega

Margit har Danmarks Bedste Kollega: http://www.hk.dk/aktuelt/nyheder/2015/09/14/pia-er-danmarks-bedste-kollega

Stolt beæret og en klump i halsen: http://www.hk.dk/aktuelt/nyheder/2015/09/14/stolt-beaeret-og-en-klump-i-halsen

Anja og Chilie er hinandens bedste kolleger: http://www.hk.dk/raadogstoette/kollegakarma/nyheder-og-artikler/anja-og-chilie-er-hinandens-bedste-kolleger

Tina er der altid for os andre: http://www.hk.dk/aktuelt/nyheder/2015/09/21/tine-er-der-altid-for-os-andre

Se også her, hvordan Diana, som arbejder ved Dansk Hovedpinecenter, blev overrasket af sine kolleger, der har nomineret hende til prisen som Danmarks Bedste Kollega og hun var i Radio NOVA. https://www.youtube.com/watch?v=23oVWPxDLUs&app=desktop