300 deltog i kompetencefondens arbejdsglædedage

06. oktober 2015  |  SBL

Kompetencefonden har afholdt arbejdsglædedage for tredje år i træk. Læs formandens betragtninger om dagenes program og hendes opfordring til at deltage.

Arbejdsglæde
Gruppebillede med både deltagere og foredragsholdere fra den sidste af arbejdsglædedagene, der blev holdt i Aalborg.

Over tre dage i september måned deltog 300 medarbejdere i kompetencefondens arbejdsglædedage. Ligesom de foregående to år var det en kæmpe succes. Vores fornemmelse undervejs var, at folk var begejstrede, at oplægsholdernes budskaber gik rent ind, og at der virkelig var noget for hjerte og hjerne at arbejde videre med.

Tilbagemeldingerne har været overvældende og positive, så vores fornemmelse holdt stik. Også i år var det Mikkel Pii og Claus Uhd fra Retail Consulting Company, der var tovholdere, og de havde denne gang en workshop om ”The Go Giver” – giv lidt mere end forventet, og du får det mange gange tilbage. Mikkel Gundersen var ”tankelæser”, og gav eksempler på nogle af alle de signaler, vi ubevidst udsender.

Der var mange gode fif til, hvordan man med små virkemidler kan gøre en stor forskel på måden, vi opfatter hinanden på. Johnny Wulf havde løbet ekstremløbet Arctic Ultra – et løb på over 500 km med 20 kg oppakning i 40 graders frost – og vundet det! Han vidste om nogen noget om at sætte sig et mål – og nå det; om hvordan man motiverer sig til at udsætte sig selv for det ekstreme og holde motivationen, når det gør allermest ondt – og om hvor vigtigt det er at have den nødvendige opbakning.

Chris McDonald sluttede dagen med et sprudlende foredrag om vitalitet og livsglæde; hvad er vi egentlig for en størrelse, os mennesker, og hvad er det, vi har brug for, for at fungere optimalt?

Håber på endnu flere deltagere næste år

Nu er det så prøvet i tre år at gøre opmærksom på vores kompetencefond ”Kursusfordig”, og det ser ud til at virke. Der er flere, der begynder at få øjnene op for, at det slet ikke er farligt at bevæge sig ud af butikken, og at der er næsten uanede muligheder for at gøre sig selv til den bedste medarbejder i butikken!

Hvis fondens bestyrelse beslutter sig for at lave arbejdsglædedage igen næste år, så håber jeg meget, at der kommer endnu flere deltagere. De butikker, der sender medarbejdere afsted, får et fast beløb pr. medarbejder til dækning af løn og transport, så der er egentlig ikke nogen god undskyldning for ikke at komme med, og hvis den gejst medarbejderne kommer hjem med holder, så er tiden givet rigtig godt ud.

Nogle butikker har set lyset og sender alle faste medarbejdere afsted. Sjovt nok er det butikkerne i Dagli’Brugsen og SuperBrugsen, der er bedst til at finde løsninger på arbejdsplaner, der gør det muligt at sende folk ud af huset, mens Kvickly butikkerne næsten er usynlige disse dage – det må de blive bedre til næste år!

Du kan få oplægsholdernes præsentationer fra arbejdsglædedagene tilsendt, hvis du er interesseret. Bare skriv en mail til mig, så skal jeg nok sende dem til jer.

Min mailadresse er: birgitte@hesselbjerg.nu

Birgitte Hesselbjerg, formand for Selvstændige Brugsers Landsklub.

Formandens billeder fra dagen

Arbejdsglæde

<span lang="DA" style="font-size:12.0pt;font-family: "Times New Roman",serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-ansi-language: DA;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-language:AR-SA">Johnny Wulf foran en skillevejs-slide.</span>

Arbejdsglæde

<span lang="DA" style="font-size:12.0pt;font-family: "Times New Roman",serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-ansi-language: DA;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-language:AR-SA">Johnny Wulf: Nå dine mål er vær glad.</span>

Chris MacDonald.

Arbejdsglæde

<span lang="DA" style="font-size:12.0pt;font-family: "Times New Roman",serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-ansi-language: DA;mso-fareast-language:DA;mso-bidi-language:AR-SA">Mikkel Gundersen. </span>

Arbejdsmiljø

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK