Kompetencekompasset viser fremtiden

07. oktober 2015 Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Hvor bevæger dit fag sig hen, og følger du med? HK-fagene udvikler sig meget i disse år, og med HK’s Kompentencekompas kan du få et bud på, om og hvordan dine kompetencer følger med, så du er klar til fremtiden for dit job.

Hvad er kompetencekompasset

Kompetencekompasset er et online værktøj, som tager udgangspunkt i dit job, din uddannelse og de arbejdsopgaver du har. I kompetence kompasset bliver dine oplysninger sammenholdt med resultater af interviews med fagfolk, rapporter om fremtidens arbejdsmarked og HK’s viden og erfaring om, hvor arbejdsmarkedet bevæger sig hen, så du får et indblik i, hvordan dine kompetencer matcher arbejdsmarkedets forventninger.

-Det går stærkt, og derfor er det vigtigt at uddanne sig løbende og sikre sig de kompetencer, der bliver efterspurgt fx ved at tage videre- og efteruddannelse. Det kan være svært at få overblik over, hvad man egentlig selv kan, og hvordan det kan bruges i fremtiden. Med Kompetencekompasset giver vi et kvalificeret bud og konkrete anvisninger til, hvad man kan gøre, og hvordan det kan lade sig gøre, forklarer HK’s næstformand Mette Kindberg.

Er du parat til fremtidens arbejdsmarked
Få et bud på, hvor parat du er til fremtidens arbejdsmarked her

Kompetencekompasset

Problemer med login?