"Tak for besøget...!"

03. november 2015  |  Midt

HK Kommunal Midt har i den seneste tid besøgt kommunale arbejdspladser rundt på hele Fyn og i Fredericia-området. “Tak for besøget...” og “...hyggeligt at se jer” lød det fra medarbejdere og medlemmer i bl.a. Fredericia, på Midtfyn og Langeland og i Middelfart, da vi kiggede forbi med “krammeæbler”, materialer samt en snak om trivsel og arbejdsmiljø.

På den aktuelle rundtur er det blandt andet medlemmerne på beskæftigelsesområdet, herunder Jobcentrene, der har fået besøg. Her er der udfordringer i forhold til arbejdsmiljøet. Årsag: Implementering af ny arbejdsmarkedsreform og IT-systemer, der ikke matcher høje krav i en travl hverdag. De problemstillinger kan også andre i kommunalt og regionalt regi nikke genkendende til. Derfor falder besøgene ofte på et tørt sted:
   - Jeg elsker at få besøg af folk, der ved, hvad der sker. Folk der ved, at vi er pressede på alle fronter, stressede af at tænke på alle de lovændringer, der kommer hele tiden. Man vil så meget, uden at man er opmærksom på de ressourcer, der skal sættes af, fortæller Charlotte Budtz, Fredericia Kommune, da Pia Tørving (sektorformand, HK Kommunal Midt), Helle Flindt og Helle Bang Andersen (henholdsvis tillidsrepræsentant og fællestillidsrepræsentant i Fredericia Kommune) havde været forbi hendes kontor.
   - Det er fint og prisværdigt, at HK på den her måde gør noget for os og gør opmærksom på sig selv. Så ved man, at de er der, siger Hanne Merete Jensen, der er assistent i Fredericia Kommune.

Stor værdi for begge parter

Besøg og krammeæbler fra HK Kommunal Midt

På billedet er Pia Tørving (sektorformand, HK Kommunal Midt), Helle Andersen (fællestillidsrepræsentant, i midten) og Helle Flindt (tillidsrepræsentant, arbejdsmarkedsområdet) på vej til de næste medlemmer – med “krammeæbler”, materialer og en snak om trivsel og arbejdsmiljø. Dermed er cirka halvdelen af beskæftigelsesområdet besøgt. Den anden halvdel får besøg den 11. 11. - Ærø dog på et senere tidspunkt.

- Det er et spørgsmål om synlighed, når vi på den her måde besøger medlemmer og arbejdspladser. Jeg synes, vi gør et stort arbejde for at være synlige, så medlemmerne kender os. En af måderne er, som her, at gå fra dør til dør, hvor vi møder mange, vi kender i forvejen og har kendt gennem mange år, siger Helle Bang Andersen om initiativet, hvor gæsterne blandt andet havde de bløde HK-krammeæbler med materiale og lidt godt til medlemmet.
Hendes kollega, Helle Flindt, ser en stor værdi i besøgene for begge parter:
   - Vi får set hinanden, og alle vil gerne snakke, når vi kommer rundt. Tiden er givet godt ud, også fordi medlemmerne lærer os at kende og kan fornemme, at vi også er til at tale med, inden problemerne opstår. På den måde er det også forebyggende, at vi kommer på besøg.

Flot modtagelse, stor fornøjelse

- Alle i HK Kommunal Midt melder om gode oplevelser lokalt ude hos medlemmerne. Der er blevet taget godt imod dem og ideen om et besøg i medlemmernes hverdag. Det er givende for os alle sammen, fortæller sektorformand Pia Tørving, HK Kommunal Midt. Hun fortsætter:
   - Vi har samtidig mødt lokale ledelser, der også har spillet med og taget godt imod. Her i Fredericia havde jobcenterchefen tid til en faglig snak, og sådan var det også rundt på Fyn, hvor der var en god dialog imellem medlemmer, tillidsrepræsentanter, ledelser og medarbejderne fra HK Kommunal Midt. Så tak for den flotte modtagelse. Det er altid en stor fornøjelse at være på besøg, smiler Pia Tørving.

Arbejdsmiljø

Gode kolleger gør
arbejdsdagen bedre

Gode kolleger gør
arbejdsdagen bedre

se alle de fordele
du kan få glæde
af som hk-medlem

HK Medlemsfordele

har du tjekket
om vi har et spæn-dende arrangement på vej?

kommende arrangementer

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK