Elevkonferencen sparkede gang i nye netværk

12. november 2015  |  HK Kommunal  |  Elev i kommune og region  |

Knap 200 engagerede kontorelever var mødt op til elevkonference i Svendborg for at blive klogere på deres fag og møde kolleger fra hele landet.

Netværk var det helt store tema på årets elevkonference, der for nylig løb af stablen i Svendborg. Selve konferencen handlede ikke bare om at møde ligesindede elever fra andre kommuner og regioner, men også om fremadrettet at få etableret netværk i HK Kommunals afdelinger.

Hele 12 elever påtog sig rollen som netværkskoordinator og skal fremadrettet stå for netværksarrangementer i deres respektive afdelinger. Det glæder elevudvalgets afgående formand Anne-Mette Gilholt Skinbjerg:

- Konferencen gik over al forventning. Vi havde en masse glade deltagere, som alle mødte op med et åbent og positivt sind. Der var god stemning fra start til slut. Vi havde valgt, at temaet i år skulle være netværk, fordi vi mener, at det er vigtigt at skabe gode netværk allerede i elevtiden. At hele 12 personer meldte sig som netværkskoordinatorer er helt fantastisk! Det skaber nogle virkelig gode rammer for det nye elevudvalg, siger Anne-Mette Gilholt Skinbjerg.

Årets priser handlede om netværk og faglighed

Vanen tro blev også Årets praktiksted og Årets elevklub kåret. Førstnævnte gik i år til Region Syddanmark, mens Esbjerg Kommune blev kåret til Årets elevklub.

- Det var vigtigt for os, at priserne i år afspejlede de ting, vi har arbejdet med i årets løb – nemlig faglighed, netværk og god elevvejledning. Derfor har vi lagt stor vægt på de kriterier i vores udvælgelse, fortæller Anne-Mette Gilholt Skinbjerg.

Esbjerg Kommune fik prisen for årets elevklub, fordi de har en god elevklub med et godt sammenhold.

- De bruger hinanden meget og har blandt andet en Facebookgruppe og elevarrangementer et par gange om året. Esbjerg Kommune giver som arbejdsgiver eleverne lov til at mødes og netværke med hinanden, begrunder den afgående formand prisen som Årets elevklub.

Region Syddanmark fik prisen for årets praktiksted, fordi det er en god praktikplads med et godt læringsmiljø.

- De har nogle virkelig dygtige vejledere, som lytter til eleverne. Det gør det muligt at skræddersy et uddannelsesforløb, som tager udgangspunkt i den enkelte elev. Igen har vi en arbejdsgiver, der ønsker, at eleverne får et stærkt netværk og giver dem lov til at mødes, derfor vandt de prisen som Årets praktiksted, fortæller Anne-Mette Gilholt Skinbjerg.