- Vi skal da ikke drikke kaffe nu…

26. november 2015  |  Midt

…vi skal arbejde. Sådan lød reaktionen fra Betina Lindskov Slot sekunder før hun i tirsdags blev kåret som Årets Tillidsrepræsentant 2015. Hele afdelingen var mødt frem i den lille personalestue for at hylde hende.

Hele Nuklearmedicinsk afdeling på OUH, ca. 100 personer, kan ikke være i personalestuen på én gang. Det står klart efter deres tillidsrepræsentant, Betina Lindskov Slot, blev kåret som Årets Tillidsrepræsentant 2015 i HK Kommunal Midt i tirsdags. Da de hørte nyheden, gjorde de ellers et ihærdigt forsøg, for at være med til fejringen.

Det varmer meget

Kåring af Årets TR i HK Kommunal Midt 2015

Der var fyldt i personalestuen da Betina Lindskov Slot blev kåret som Årets Tillidsrepræsentant i HK Kommunal Midt. Så mange af kollegerne som muligt havde nemlig fundet vej, for at være med til fejringen.

- Det er helt vildt dejligt at mærke, at de sætter sådan pris på mig. Det varmer meget. Jeg blev virkelig overrasket, jeg havde slet ikke forestillet mig noget i den stil. Min kollega kom og sagde, at vi lige skulle have en kop kaffe. Og mit svar var ”nej, vi skal da ikke drikke kaffe nu, vi skal arbejde”. Men hun var meget insisterende, så jeg måtte jo hellere gå med, smiler Betina.

I personalestuen ventede så mange af kollegerne, som der var plads til. Pia Tørving, sektorformand for HK Kommunal Midt, havde sørget for morgenbrød, gave og en buket blomster til Betina. Hun holdt også en kort tale, hvor hun bl.a. tog udgangspunkt i kollegernes indstilling af Betina til titlen.
I indstillingen fra kollegerne lyder det bl.a.:

Vi har en usædvanlig dygtig og vellidt tillidsrepræsentant. Hun ser muligheder og ikke begrænsninger, når der fx er få midler ved lønforhandlinger. Hun er altid velforberedt og opdateret - hvad hun ikke ved, undersøger hun.

Samtidig kom Pia Tørving omkring vigtigheden af tillidsrepræsentantens rolle som bindeleddet mellem medlemmerne og HK. Vigtigheden af kompetenceudvikling blev også berørt i talen.

Svært at holde på hemmeligheden

Kåring af årets tillidsrepræsentant i HK Kommunal Midt 2015

Pia Tørving, sektorformand i HK Kommunal Midt, sammen med tillidsrepræsentant Betina Lindskov Slot umiddelbart efter hun havde fået at vide, at hun var Årets Tillidsrepræsentant 2015 i HK Kommunal Midt.

- Vi ville faktisk have nomineret Betina allerede sidste år, men nåede det ikke. Så i år skulle det være, siger Charlotte Larsen om hendes og kollegernes indstilling af Betina til titlen som Årets Tillidsrepræsentant 2015.
   - Vi var meget i tvivl, om det kunne betale sig at nominere Betina til titlen. Vi har nemlig en god afdeling uden de store sværdslag for tillidsrepræsentanten, som man ellers nogle gange hører om. Men vi valgte at forsøge alligevel - og vi hoppede rundt, da vi hørte hun havde vundet. Det har været svært at skulle holde det hemmeligt. For eksempel er al kommunikation med HK foregået via mail, da vores telefoner er koblet på samme nummer, og vi ville jo ikke afsløre noget, fortæller Charlotte Larsen, og slutter:
   - Vi er så stolte over, at hun har vundet blandt alle de nominerede tillidsrepræsentanter i HK Kommunal Midt.
Et kæmpe tillykke med titlen til Betina fra både HK Kommunal Midt og ikke mindst sekretærerne på Nuklearmedicinsk Afdeling, OUH, der indstillede hende: Charlotte Larsen, Bente Stillingsborg, Charlotte Wittrup Panduro, Lissi Jeppesen, Louise Pedersen, Maiken Kruse Jensen og Pia Skov Hansen.

Årets Tillidsrepræsentant 2016: Næste år kårer vi igen Årets Tillidsrepræsentant i HK Kommunal Midt. Vi udsender opfordringen i september, så hold øje med nyhedsmailen fra HK.

Tillidsrepræsentant

Gode kolleger gør
arbejdsdagen bedre

Gode kolleger gør
arbejdsdagen bedre

Få tips, tricks, nyheder og hør om kommende arrangementer:

HK Midts Facebookside

tag familien  med til årets juletræsfest i hk midt

Juletræsfest 2016

tag familien  med til årets juletræsfest i hk midt

Juletræsfest 2016

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK