Arbejdsmiljørepræsentant har fået pris for sin indsats

02. december 2015  |  MidtVest  |

Det blev Anni Merete Søndergård Krogh, der blev modtageren af den arbejdsmiljøpris, som HK MidtVest onsdag 2. december 2015 har delt ud for fjerde gang.

Anni Merete Søndergård Krogh, 52 år, er ansat som administrativ konsulent i Social- og Sundhed hos Morsø Kommune.
Hun har været hos kommunen siden 1. august 1983 og blev i 2013 valgt som arbejdsmiljørepræsentant for de ca. 100 ansatte i administrationen. En post, hun deler med kollegaen Annette Sørensen.

Arbejdsmiljøet er vigtigt

Inger Stranddorf (til højre), formand for HK MidtVests arbejdsmiljøudvalg, overrakte Arbejdsmiljøprisen til Anni Merete Søndergård Krogh, arbejdsmiljørepræsentant for de ca. 100 ansatte i administrationen hos Morsø Kommune.

Det er fællestillidsrepræsentant for HK’erne i Morsø Kommune, Betina Jensby, der har indstillet Anni Merete Søndergård Krogh til Arbejdsmiljøprisen, som blev overrakt af Inger Stranddorf, formand for HK MidtVests arbejdsmiljøudvalg.
Inger Stranddorf overraskede Anni Merete Søndergård Krogh i et møde i MED-udvalget (MED står for medindflydelse, medbestemmelse og medansvar og er den samarbejdsform mellem medarbejdere og ledelse, som kommuner og regioner har valgt at udøve).
- Vi uddeler prisen, fordi vi synes, arbejdsmiljøet er meget vigtigt – både det fysiske og det psykiske. Vi ved, at begge dele skal være godt for, at medarbejderne trives. Gør de det, er de også mere produktive, og det kan ses på bundlinjen af regnskabet, sagde Inger Stranddorf.
Hun kunne fortælle, at Anni Merete Søndergård Krogh er blevet indstillet til prisen, fordi hun gør en utrolig god indsats for arbejdsmiljøet. Hun er som arbejdsmiljørepræsentant altid klar til at lytte og handle. Hun er opdateret på nyeste viden inde for arbejdsmiljøet og viderebringer gerne. Og hun er kompetent og med til at sikre medarbejdernes hverdag.

Pris betyder meget

Anni Merete Søndergård Krogh blev glad for prisen, der bestod af et maleri.
- Det betyder meget for mig at få prisen. Den giver mig gejst til arbejdet med at sikre et godt arbejdsmiljø, som betyder alt på en arbejdsplads – at man kan møde ind på sin arbejdsplads og være glad og tryg og vide, at hvis man henvender sig, så får man svar, og der bliver handlet på henvendelsen, forklarede hun.
Det er både enkeltpersoner, grupper og arbejdspladser, der kan indstilles til HK MidtVests arbejdsmiljøpris.
Prisen gik sidste år til Bauhaus i Herning, som havde øget arbejdsglæden ved at gøre leg til en integreret del af hverdagen.
Tidligere har en arbejdsmiljørepræsentant på DCA, Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug, i Foulum fået prisen for sin store indsats for at fremme arbejdsmiljøet. Også Skats betalingscenter i Ringkøbing har modtaget HK MidtVests arbejdsmiljøpris for et projekt med motion på arbejdspladsen.

Arbejdsmiljørepræsentant HK-medlemmer

Gør en forskel på jobbet og
Udvikl dig personligt

Bliv tillidsvalgt

Følg HK MidtVest på Facebook
lokale kurser
nyheder & debat

Se facebookside

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK