Er du en af vores nye områdeformænd?

03. december 2015  |  HK Kommunal

Fagområderne Social og Beskæftigelse samt Teknik, Klima og Miljø skal have nye områdeformænd. Læs alt om hvervene her.

Brænder du for dit fag, og vil du være med til at sætte dagsordenen? Så er posten som områdeformand for fagområdet i en toårig periode en oplagt mulighed!

Som områdeformand er du med til at sætte fokus på medlemmernes fag, og du vil fungere som politisk sparringspartner for HK Kommunals politikere. Du får et tæt samarbejde med den fagkonsulent, der arbejder med området, ligesom der tilknyttes en kommunikationsmedarbejder fra HK Kommunals sekretariat.

Du vil desuden skulle arbejde sammen med netværkslederne på området og med de andre områdeformænd. Vi leder lige nu efter to områdeformænd. En for fagområdet Social og Beskæftigelse og en til fagområdet Teknik, Klima og Miljø.

Områdeformand for Social og Beskæftigelse

Dine primære opgaver bliver

• Gøre HK Kommunal opmærksom på problemstillinger og succeshistorier inden for fagområdet og dermed være med til at sætte området på dagsordenen internt i HK såvel som i medierne
  • Være med til at arrangere og koordinere aktiviteter, der giver ny viden, mulighed for erfarings- udveksling og er med til at udvikle faget for medlemmerne
  • Efter aftale med næstformanden at varetage eventuel politisk repræsentation inden for fagområdet

Det fagpolitiske fokus

Set i lyset af de mange reformer vil der i de kommende år være stort fokus på arbejdsmiljøudfordringerne på landets jobcentre og på fremtidens kompetenceprofiler på beskæftigelsesområdet. Der er desuden brug for ro, så reformerne kan komme på plads, og så medarbejderne kan bruge og udvikle deres faglighed. Der vil også være opmærksomhed omkring integrationsområdet og særligt udsatte grupper på socialområdet.

Om dig

Du arbejder formentlig inden for beskæftigelsesområdet, du følger med i udviklingen på området og brænder for dit fag og for at udvikle det. Du har fingeren på pulsen, og er glad for at kommunikere med andre.

Vi tilbyder frikøb og kompetenceudvikling

Som områdeformand vil du blive tilbudt kurser og kompetenceudvikling. Du bliver frikøbt op til én dag om ugen. Du får desuden stillet bærbar computer, mobiltelefon m.m. til rådighed.

Vil du vide mere?

Kontakt fagkonsulent Lars Brandstrup Nielsen på lars.brandstrup.nielsen@hk.dk eller 2183 3022. Svarfrist: Fredag 8. januar 2016. Hvis du er interesseret, så send en e-mail til lars.brandstrup.nielsen@hk.dk med dit navn, telefonnummer og arbejdsplads. Skriv gerne lidt om dig selv og hvad du særligt brænder for inden for området. Vi holder samtaler 15. januar 2016.

Områdeformand for Teknik, Klima og Miljø

Dine primære opgaver bliver

• Være med til at arrangere og koordinere aktiviteter, der giver ny viden, mulighed for erfaringsudveksling og er med til at udvikle faget for medlemmerne n

Det fagpolitiske fokus

I de kommende to år vil der generelt være fokus på efter- og videreuddannelsesmuligheder på fagområdet inden for de mange grene af fagområdet. Derudover er der fokus på:

• Udvikling af nye kompetenceprofiler
  • Digitaliseringsstrategi
  • Byggesagsområdet
  • Cirkulær økonomi

Om dig

Du arbejder inden for fagområdet og brænder for at være med til at udvikle HK’ernes faglighed og påtage dig en fagpolitisk rolle i HK Kommunal. Du har fingeren på pulsen og har en fagpolitisk holdning til fagområdet i en kommune eller i en region.

Vi tilbyder frikøb og kompetenceudvikling

Vil du vide mere?

Kontakt fagkonsulent Güler Celik på guler.celik@hk.dk eller 6155 2705. Svarfrist: 4. januar 2016. Hvis du er interesseret, så send en e-mail til guler.celik@hk.dk med dit navn, telefonnummer og arbejdsplads. Skriv gerne lidt om dig selv og hvad du særligt brænder for inden for området. Vi holder samtaler 11. januar 2016.

Teknik, klima og miljø Social og beskæftigelse