Vil du afprøve dit talent for ledelse?

15. december 2015  |  HK Stat  |  HK Kommunal  |  Chefgruppen  |

’På vej mod ledelse’ er et kompetence- og afklaringsforløb for dig, der gerne vil kvalificere dig til at gå ind i en lederkarriere nu eller på et senere tidspunkt.

Med forløbet ’På vej mod ledelse’ kan du blive afklaret med, om ledelse er noget for dig.

Forløbet strækker sig over cirka 3 måneder, hvor du vil deltage i undervisning på modulet ’Ledelse, kommunikation og organisation’, have tilknyttet en erfaren leder som mentor, deltage i et netværk med andre deltagere på forløbet og gennemføre en samtale med den coach, som du også får tilknyttet.

• ’Ledelse, kommunikation og organisation’ er et valgmodul (5ECTS) på Diplomuddannelsen i ledelse, som afsluttes med eksamen. Undervisningen på modulet er tilrettelagt over 6 undervisningsdage, hvor der også arbejdes i netværksgrupper, hjemmeopgaver, litteraturstudier og eksamen. Modulet er særligt tilrettelagt for dig, der endnu ikke er leder, men som gerne vil afprøve og udvikle dit ledelsestalent.
  • Netværksgrupperne fungerer både som rum for sparring med andre i samme situation og som studiegrupper.
  • Din mentor har til opgave både at stille sig til rådighed med sine erfaringer og tanker om ledelse og at udfordre dig i dine tanker om ledelse. Du vil mødes med din mentor 2-3 gange i forløbet i form af 1-2 små møder af max. 2 timers varighed og en dag hos mentor, hvor du har mulighed for at følge ham/hende i det praktiske ledelsesarbejde.

• Coachsamtalen foregår med en professionel coach og er det rum, hvor du afslutningsvis kan afklare nogle af dine personlige overvejelser i forhold til ledelsesfunktionen og det at gå fra medarbejder til leder.

Læs mere om På vej mod ledelse.

Se figur over elementerne i forløbet, som i første omgang udbydes i Århus i samarbejde med VIA University College.

Tilmeld dig førlederuddannelsen På vej mod ledelse.

Prisen er 13.400 kroner for det samlede forløb.

Temadag skyder forløbet i gang

’På vej mod ledelse’ indledes med en temadag i Århus den 5. februar 2016, hvor der sættes spot på, hvad det indebærer at gå fra at være kollega til leder, hvad man som ny leder særligt skal være opmærksom på og endelig, hvordan man som leder kan udse og hjælpe potentielle ledere på vej. Læs mere om temadagen

Tilmeld dig temadagen På vej mod ledelse.

På vej mod ledelse

Førlederuddannelsen 'På vej mod ledelse' er etableret af de faglige organisationer Offentligt Ansattes Organisationer (OAO) og FTF som et tilbud til medarbejdere i kommuner, regioner og staten, der har brug for at afprøve og udvikle deres ledelsestalent. For at deltage i forløbet er det en betingelse, at du er medlem af en faglig organisation under enten FTF eller OAO.

HK-medlemmer Ledelse Uddannelse Udvikling