Wow et fedt job, du har

29. december 2015  |  Østjylland  |

Armene i vejret og frem med smilet. For du kan helt sikkert ikke undværes. Derfor sætter HK Privat Østjylland nu fokus på faget og starter netværksgrupper. Du er hermed inviteret.

Uanset om du er administrativ medarbejder, klinikassistent, lægesekretær, sælger, laborant eller noget helt andet, så er du en vigtig del af din arbejdsplads. Det er vel derfor, at du er blevet ansat? Men selv om du helt sikkert ikke kan undværes på jobbet, så er der alt for mange HK’ere, der er ”alene” med deres fag.

- Vi hører tit fra medlemmer, at de ikke har nogen at tale med om deres fag. Måske er de den eneste HK’er på arbejdspladsen. Derfor sætter vi nu fokus på faget og sikrer vores medlemmer en mulighed for at finde sammen på tværs af arbejdspladser, siger formand for HK Privat Østjylland, Søren Sørensen.

Helt konkret vil HK Privat Østjylland oprette faglige netværk, der skal drives af medlemmerne selv, med støtte af en faglig konsulent fra HK.

Ny uddannelse

Wow - Et fedt job

Klinikassistenterne har meldt sig på banen

- Vi udbyder en uddannelse som netværks facilitator til medlemmer, der er interesseret i at stå i spidsen for et netværk. Kravet er alene, at man har lyst til at samle ligesindede og skabe et netværk, hvor der kan erfaringsudveksles og skabes et sammenhold om faget, siger Søren Sørensen.

Alle faggrupper inden for HK Privat kan få et netværk. Foreløbig har advokatsekretærer, lægesekretærer og klinikassistenter meldt sig.

- Vi ved af erfaring, at vi har mange medlemmer, der ønsker et netværk, hvor de kan tale om deres fag, løn, arbejdsvilkår og andre ting, der har med deres daglige arbejde at gøre. Og det får de nu muligheden for at få. Fra HK Privat bakker vi op, alt det, vi kan, men det er vigtigt, at det er medlemmerne selv, der styrer, hvor ofte, de skal mødes og hvad de skal tale om. For det ved de meget bedre, end vi gør. Derfor uddanner vi de medlemmer, der vil stå i front, så de har kompetencerne til opgaven, siger Søren Sørensen.

Den 2. februar inviterer HK Privat Østjylland til informationsmøde om facilitator-uddannelsen. Alle interesserede kan tilmelde sig på mitHK.

- Vi håber, at der er mange, der melder sig. Det er ikke bare en uddannelse, der kan gøre deltagerne klar til at styre et netværk i HK. Det er en uddannelse, som kan bruges i mange andre sammenhænge, hvor der er brug for at samle folk, siger Søren Sørensen.

Link til tilmelding til informationsmødet 2. februar.

Netværk

i HK Østjylland