400 HK’ere har fået nyt job via fagforening

06. januar 2016

HK’s satsning på jobformidling har vist sig at være en succes. Flere end 400 HK’ere har fået nyt job via fagforeningens egen jobformidling, HK JobBørs, som tilbyder arbejdsgivere gratis hjælp til at finde nye medarbejdere.

HK fagforening har sammen med HK’s a-kasse ansat særlige jobbørs-konsulenter i fagforeningens 7 lokale afdelinger. De opsøger arbejdsgivere for at tilbyde hjælp med at finde kvalificerede kandidater til ledige eller nye job. Det er meget almindeligt, at arbejdsgiverne modtager hundredvis af ansøgninger til et job, og det tager tid at gennemgå dem og udvælge kandidater.

- Vi kan tilbyde at finde fx 5-10 kandidater med de helt rigtige kompetencer. Vi kender kravene til HK-faget, vi kender uddannelserne og meget ofte kender vi også kandidaterne og virksomhederne, fordi vi i forvejen har et godt samarbejde med dem, forklarer HK’s næstformand Mette Kindberg.

Hjælpen til virksomhederne er gratis, og der bliver taget godt imod den. HK håber også at kunne skabe nye job med ordningen.

- Vi ved, at der er mange især mindre virksomheder, der kunne drive en mere effektiv forretning ved at ansætte en HK’er til at ordne det administrative arbejde. Derfor opsøger vi dem for at fortælle om, hvad HK’ere egentlig kan – og vi hjælper naturligvis gerne med at finde de rigtige medarbejdere, lover Mette Kindberg. Indtil videre har flere end 400 HK’ere fået nyt job via HK JobBørs, og antallet vokser stødt efterhånden som kendskabet til ordningen bliver udbredt og de gode erfaringer når flere virksomheder.

- Det nye tilbud er blevet virkelig godt modtaget hos både virksomheder og vores medlemmer, så vi regner med at få endnu mere travlt i det nye år, siger Mette Kindberg.

Medlemmer af HK kan lægge deres CV i HK’s Jobportal. Her kan HK’s konsulenter søge kandidater til de udbudte job. Jobportalen er åben for alle medlemmer, der gerne vil have nyt job. Alle ledige medlemmer af HK får automatisk en plads i databasen, medmindre de fravælger det.

FAKTA:

Sådan fordeler de i alt 403 HK’ere, der har fået nyt arbejde via HK JobBørs, sig geografisk:
  • Nordjylland 48
  • Midt og Vestjylland 28
  • Østjylland 97
  • Sydjylland 74
  • Fyn og Fredericiaområdet 43
  • Sjælland 65
  • Hovedstaden og Nordsjælland: 65

Læs mere om HK JobBørs

Klinikassistent Lærke Zangenberg Østermark fra Mors har fået hjælp af HK Fagforening til at finde sit første job

Den 24-årige klinikassistent Lærke Zangenberg Østermark fra Mors har fået hjælp til at finde sit første job efter endt uddannelse gennem HK MidtVests Jobbørs. Læs hendes historie her.

Kontakt HK Jobbørs

Du kan kontakte HK JobBørs i hele Danmark. Klik på navnet og send en mail eller ring til  din lokale HK JobBørs afdeling herunder.

HK Nordjylland 3364 1303
HK Østjylland