Deltog i lønstatistik og vandt biobilletter

05. januar 2016  |  MidtVest  |

Mange medlemmer af HK Handel og HK Privat MidtVest har valgt at indberette, hvad de får i løn. Kirsten Overgaard Jensen fra Viborg vandt biografbilletter som tak.

Kirsten Overgaard Jensen, der arbejder som butiksassistent hos Meny Frost i Sct. Mathias Centret i Viborg, er ét af de mange medlemmer, der har valgt at deltage i HK’s lønstatistik-kampagne.

Som tak for hjælpen blev hun en morgen lige før jul overrasket på sin arbejdsplads af Susanne Sommerlund, formand for HK Handel MidtVest, der havde to biografbilletter med guf med til hende.

- Jeg synes, det er fint, at man kan indberette sin løn til HK og med det samme få at vide, om du får den rigtige løn i forhold til det arbejde, du udfører. Og så er det jo også dejligt, at du kan ringe til HK og spørge til statistikken, hvis du eksempelvis søger job et andet sted og gerne vil vide, hvad du kan tillade dig at forlange i løn, når du skal til samtale, siger Kirsten Overgaard Jensen, der blev glad for biografbilletterne.

Mange har deltaget

Susanne Sommerlund og Kirsten Overgaard Jensen.

Susanne Sommerlund (til venstre) kunne overrække to biografbilletter med guf til Kirsten Overgaard Jensen som tak for, at hun har medvirket i HK 's lønstatistik-kampagne.

HK Lønstatistik opnåede i 2015 en svarprocent på 47 procent. I alt 33.217 medlemmer valgte at deltage i lønstatistikken. I HK MidtVest gik Handel fra en besvarelsesprocent på 17 i 2014 til 39 procent i 2015, og i Privat steg besvarelsesprocenten fra 29 til 41 procent.

- Det stigende antal medlemmer, der vælger at indberette deres løn, viser, at medlemmerne har taget HK Lønstatistik til sig som et værktøj, de kan bruge. Og vi siger tak til de mange, som har deltaget og håber på, at endnu flere vælger at være med, når vi åbner for indberetning i 2016. Jo flere, der indberetter, jo mere præcis bliver statistikken, siger Susanne Sommerlund og Inger Stranddorf, der er formand for henholdsvis HK Handel MidtVest og HK Privat MidtVest.

Tak for hjælpen

Peder Stage Boelt Knudsen og Susanne Sommerlund i gang med at udtrække vinder i forbindelse med lønstatistik-kampagne.

Peder Stage Boelt Knudsen og Susanne Sommerlund, næstformand og formand for HK Handel MidtVest, trak den heldige vinder blandt de mange medlemmer, der havde deltaget i lønstatistikken.

Susanne Sommerlund og Inger Stranddorf retter også en stor tak til de mange tillidsvalgte, som har fået deres kolleger på arbejdspladserne til at indberette, og til bestyrelsesmedlemmer og aktive medlemmer, der har foretaget ringerunder til medlemmerne af Handel og Privat.

Én af dem, der har været med til at ringe rundt, er Peder Stage Boelt Knudsen, næstformand for HK Handel MidtVest.

- Jeg sad en eftermiddag i Herning og ringede rundt, og det var lidt grænseoverskridende at skulle snakke løn med medlemmerne, for løn er ikke noget, man normalt taler om. Men jeg fik ikke et eneste nej. Alle, jeg fik i røret, oplyste deres løn, og de var glade for at blive spurgt, fordi de synes, lønstatistikken gør gavn. Så det var en positiv oplevelse, fortæller han.

I HK Privat MidtVest ringede de to tillidsrepræsentanter Gitte Møgelbjerg, Grundfos,  og Niels W. Petersen, Berlingske Avistryk, ud til medlemmerne.

- Jeg ringede til mine kolleger på Grundfos og var umiddelbart lidt betænkelig, da vi ikke har åbenhed om lønninger, men jeg fik positive tilbagemeldinger, og langt de fleste oplyste mig deres løn. Samtidig fik vi en god snak om andre emner, når de nu havde tillidsrepræsentanten i røret, siger Gitte Møgelbjerg.

Løn HK-medlemmer

Sammen er du stærkere.
det gælder også gode tilbud.

Tjek dem her

Følg HK MidtVest på Facebook