Klinikassistent fandt sit første job gennem HK Jobbørs

06. januar 2016  |  MidtVest  |

Den 24-årige klinikassistent Lærke Zangenberg Østermark fra Mors har fået hjælp til at finde sit første job efter endt uddannelse gennem HK MidtVests Jobbørs.

Lærke Zangenberg Østermark blev færdig med sin uddannelse i august 2014 og gik derefter på barsel.

I starten af august 2015 meldte hun sig ledig og lige efter efterårsferien blev hun kontaktet af Hanne Lund-Nielsen, der er jobformidler hos HK MidtVest.

Blev kontaktet og kom til samtale

Mette Holm Henriksen og Lærke Zangenberg Østermark.

11-årige Maia Andersen i stolen hos Mette Holm Henriksen (til venstre) og Lærke Zangenberg Østermark i Den Kommunale Tandpleje i Holstebro.

- Hanne Lund-Nielsen fortalte, at hun havde fået en henvendelse fra Den Kommunale Tandpleje i Holstebro, der havde et vikariat, og hun ville høre, om hun måtte sende mit CV til arbejdspladsen. Det sagde jeg ja til og blev efterfølgende kontaktet og bedt om at komme til samtale, og 3. november begyndte jeg i vikariatet, fortæller Lærke.
- Jeg synes, at det er en god service, som HK har. Det kan være svært som nyuddannet at finde det første job. Her fik jeg som ledig hjælp til at finde et arbejde, og Den Kommunale Tandpleje har vist sig at være en god arbejdsplads, hvor jeg med det samme følte mig velkommen, beretter hun.
Lærke har arbejdet fire dage om ugen tirsdag til og med fredag fra kl. 7.45 til 15.15. Vikariatet strakte sig i første omgang til 18. december men er blevet forlænget til 30. april 2016.
- Selv om det kun er et vikariat, så kan jeg bestemt bruge jobbet til noget. Jeg har fået masser af erfaring, og jeg er sikker på, at vikariatet vil betyde, at det bliver lettere at finde det næste job, siger Lærke.

Vil bruge HK Jobbørs igen

Også klinikassistent Mette Holm Henriksen, 50 år, der var med til at ansætte Lærke Zangenberg Østermark, er tilfreds med HK Jobbørs.
- Jeg hørte om HK Jobbørs under en temadag i Herning, som jeg var til hos HK. Når vi mangler vikarer, plejer vi at ringe til Jobcentret. Men jeg tænkte, at vi kunne prøve HK Jobbørs og kontaktede Hanne Lund-Nielsen, der stillede mig en række spørgsmål om, hvad det var for en ansat, vi havde brug for, siger hun.
- Jeg fortalte om arbejdstiderne, hvilke arbejdsfunktioner medarbejderen skulle varetage, erfaringsniveau og om arbejdspladsen generelt. Efter fem dage havde vi fem CV’er på klinikassistenter, hvor af vi besluttede at kalde to til samtale.
- Når vi valgte Lærke, skyldtes det, at vi syntes, at hun virkede frisk og glad, havde gåpåmod, og selv om hun boede på Mors og skulle køre til Holstebro, kunne vi mærke, at det betød ingenting. Desuden virkede hun meget interesseret i at lære stedet at kende, fortæller hun.
Mette Holm Henriksen vil ikke tøve med at bruge HK Jobbørs igen.
- Dygtige og erfarne klinikassistenter hænger ikke på træerne. Gennem HK Jobbørs kom vi i kontakt med kvalificerede kandidater, og så letter det ansøgningsprocessen, at vi ikke skal til at læse en stor bunke af ansøgninger igennem, forklarer hun.

Læs mere om erfaringerne med HK Jobbørs og se, hvor mange der har fundet job gennem HK Jobbørs.

Fakta om HK Jobbørs

Siden 1. januar 2015 har medlemmer af HK MidtVest, der søger efter et nyt job, og arbejdsgivere i det midt- og vestjyske kunnet få hjælp til at komme i kontakt med hinanden gennem HK Jobbørs.

Som HK-medlem kan du lægge dit CV ind på HK’s jobportal, og så holder vi øje med jobmulighederne og foreslår dig som kandidat, når en arbejdsgiver henvender sig til os med et job, der passer til dine ønsker og kvalifikationer.

Som virksomhed kan du fortælle os, hvad din nye medarbejder skal kunne, og hvor mange kandidater, du gerne vil have til samtale om jobbet. Så hjælper vi helt gratis med at finde kvalificerede kandidater.

I HK MidtVest kan du kontakte jobformidler Hanne Lund-Nielsen på e-mail jobboers-midtvest@hk.dk eller telefon 3364 1230.

Læs mere om HK Jobbørs.

Ansættelse HK-medlemmer Jobbørs Jobformidling

Lær nyt!
ta' et kursus, når du har tid - også hjemme i sofaen

Se vores Online-kurser

Følg HK MidtVest på Facebook
lokale kurser
nyheder & debat

Se facebookside

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK