Bliv klædt på til at starte et fagligt netværk i HK

06. januar 2016  |  Østjylland

Har du lyst til at udvikle dig fagligt og personligt sammen med andre spændende mennesker? Vil du være med til at skabe faglige fællesskaber der rykker dig og dine kolleger? Og vil du have rygsækken fyldt med gode værktøjer og tips til facilitering af netværk og møder? Så har du muligheden nu, når HK Privat udbyder uddannelsen til netværksfacilitator i HK Østjylland!

I HK Privat sætter vi fokus på dit fag og din faglige udvikling. Men vi har brug for din hjælp! Derfor har vi udviklet en uddannelse i facilitering af faglige netværk, så du og andre medlemmer kan være med til at etablere lige netop de faglige netværk, som I har brug for. På uddannelsen til netværksfacilitator får du viden om, hvad netværk er, og lærer hvordan man arbejder målrettet og professionelt med netværksfacilitering.

Uddannelsen har været udbudt to gange tidligere til medlemmer af HK Hovedstaden og Sjælland, og tilbydes denne gang til HK Privat-medlemmer i HK Østjylland.

Du får personlig sparring på dit projekt

Målet med uddannelsen er, at alle deltagere har startet et netværk op i løbet af uddannelsesforløbet, hvor I har mulighed for at dele jeres viden og erfaringer med andre medlemmer inden for et fælles interesseområde.

Undervisningen er meget praktisk orienteret og tager udgangspunkt i at klæde hver deltager på til at etablere og drive et fagligt netværk ud fra hvilke erfaringer og kompetencer hver især har. Som en del af uddannelsesforløbet får du som deltager foruden undervisningen også personlig sparring på dit eget netværksprojekt.

Noget for noget

Uddannelsen har en værdi af 30.000 kr. men er gratis for dig, der er medlem af HK/Privat.
Til gengæld forventes det, at du i løbet af uddannelsesforløbet starter et fagligt netværk op og faciliterer minimum fem netværksmøder. De første netværksmøder vil blive planlagt og afholdt parallelt med uddannelsesforløbet.

Kom til infomøde og hør mere om uddannelsen til netværksfacilitator

Netværksfacilitator. Gratis uddannelse for medlemmer af HK Privat Østjylland

Er du blevet nysgerrig på, om denne uddannelse kunne være noget for dig, så kom til infomøde og hør mere om uddannelsens opbygning og indhold, når faglig konsulent Pernille Beck Poulsen fra HK Privat og ekstern underviser Margrete Bak fortæller om mulighederne for at blive netværksfacilitator og starte dit eget faglige netværk i HK Østjylland.

Tilmeld dig infomødet i HK Østjylland den 2. februar her: https://www.hk.dk/aktuelt/kalender/D2292208973

Privat Uddannelse Udvikling

Det FÅR DU

• Konkrete metoder til at op starte og drive faglige netværk
  • En fyldt netværktøjskasse med masser af inspiration til gode netværksmøder
  • Brugbare teorier og redskaber til facilitering af netværk og møder
  • Et stærkt netværk med andre netværksfacilitatorer.

UDDANNELSENS OPBYGNING

Uddannelsen består af 3 moduler, hvoraf det første modul er på to dage med overnatning, og de efterfølgende moduler er en dag.

Modul 1:  1.-2. marts (Hornstrup Kursuscenter ved Vejle)

Modul 2:  14. april (Aarhus)

Modul 3:  24. maj (Aarhus)

Modul 1 er et modul med overnatning på Hornstrup kursuscenter, hvor undervisningen er fra kl. 10-17.30 den første dag og 9-16 den anden dag. De andre undervisningsdage er fra 9-16.

Du skal have mulighed for at deltage på alle undervisningsdage for at komme i betragtning til en plads på uddannelsen. Der er forplejning på alle undervisningsdage, og udgifter til overnatning på modul 1 dækkes af HK.

Der gives ikke tilskud til tabt arbejdsfortjeneste, og udgifter til transport dækkes ikke.

VIL DU HAVE EN PLADS PÅ UDDANNELSEN?

Har du en god ide til et fagligt netværk? Har du lyst til at arbejde aktivt med at etablere og facilitere et fagligt netværk inden for dit fag- eller faglige interesseområde? Og har du mod på at tage ordet og gå forrest i at udvikle et fagligt netværk? Så send os en kort ansøgning om en plads på uddannelsen til netværksfacilitator på netvaerk@hk.dk, hvor du skriver lidt om følgende punkter:

• Hvilket netværk kunne du tænke dig at etablere og facilitere? (Hvis du har flere ønsker, så skriv gerne dem alle på)
  • Hvorfor vil du gerne etablere netop dét netværk?
  • En kort beskrivelse af dig selv og din faglige baggrund, og hvorfor du gerne vil have en plads på uddannelsen. Medsend evt. dit CV.

Ansøgningsfristen er den 8. februar 2016 kl. 12.00.

Der er et begrænset antal pladser. Pladserne fordeles på baggrund af ansøgningerne og ansøgernes faglige interesseområde. Alle ansøgere får besked senest den 12. februar 2016.