Mød kandidaterne

18. januar 2016  |  Østjylland  |

Den 28. januar kan du møde de tre kandidater, der foreløbig har meldt sig som mulige efterfølgere til Viggo Thinggaard.

Kandidater til formandsposten i HK Østjylland

Søren Larsen, Jesper Thorup eller Kristian Sørensen. De tre har meldt sig som kandidater til formandsposten i HK Østjylland, men hvem af dem skal det være? Torsdag den 28. januar har du mulighed for at møde de tre kandidater, når HK Østjylland slår dørene op til kandidat-møde.

- Vi synes, det er vigtigt, at medlemmerne får mulighed for at møde kandidaterne i god tid inden generalforsamlingen, hvor den nye formand skal vælges. Formandsposten er vigtig for HK Østjylland, og derfor vil vi gerne give medlemmerne et solidt grundlag at vælge ud fra, siger Viggo Thinggaard, fællesformand for HK Østjylland.

Viggo Thinggaard fratræder posten som fællesformand på generalforsamlingen den 31. marts på grund af alder.

- Jeg vil ikke pege på min efterfølger. Det må være op til medlemmerne at beslutte, hvem der skal tage over. Og hvem ved, måske sidder der nogen derude, der overvejer at melde sig på banen, men som bare ikke har fået det gjort endnu, siger Viggo Thinggaard.

Søren Larsen kommer fra en stilling som konsulent hos LO. Jesper Thorup er formand for HK Provinsklubben og er ansat hos HK Østjylland. Kristian Sørensen er uddannelseskonsulent hos HK Østjylland.

- De tre får lov til at præsentere sig på mødet den 28. januar. Og i midten af februar, kommer der en hel masse mere information om kandidaterne på vores hjemmeside. Men den store debat tager vi på generalforsamlingen den 31. marts, siger Viggo Thinggaard.

Vil du møde kandidaterne, kan du tilmelde dig arrangementet den 28. januar på mitHK. Du kan også allerede nu tilmelde dig generalforsamlingen.

- Jeg håber, at der kommer rigtig mange både den 28. januar og til generalforsamlingen i marts. Ikke bare tillidsvalgte, men også såkaldt menige medlemmer. HK Østjylland har brug for, at den nye formand er valgt af et bredt udsnit af medlemmerne, for det er jo dem, formanden skal ud at repræsentere, siger Viggo Thinggaard.

Tilmelding til Mød kandidaterne  den 28. januar 2016

Tilmelding til Fællesgeneralforsamling den 31. marts 2016

Er du kandidat?

Alle medlemmer af HK i Østjylland kan stille op til posten som fællesformand, med undtagelse af medlemmer, der ikke betaler kontingent til forbund, sektor og HK-afdeling, samt medlemmer, der ikke er erhvervsaktive, dvs. er på pension eller i kontingentgruppen for ikke-erhvervsaktive efterlønsmodtagere. Man kan desuden ikke opnå valg, hvis man i valgperioden, der er på to år, når folkepensionsalderen. Du kan læse HK’s love her

Alle kan melde deres kandidatur nu – eller senest på generalforsamlingen den 31. marts 2016.

Kandidater, der melder sig nu, får mulighed for at præsentere sig på HK Østjyllands hjemmeside, få lavet en kort film af HK Østjylland, der bliver lagt på hjemmesiden, samt præsentere sig for medlemmerne. Dette vil foregå i løbet af januar. Derfor opfordres alle kandidater til at melde sig så hurtigt som muligt til Viggo Thinggaard på viggo.thinggaard@hk.dk Kandidaturet vil så blive registreret og kandidaten kontaktet med henblik på at lave en præsentation på hjemmesiden.

Har du spørgsmål om jobbet som fællesformand, er du også meget velkommen til at kontakte Viggo Thinggaard på mobil: 21 21 39 66.

Vil du læse mere om HK’s love og målprogram, finder du oplysningerne på hk.dk eller ved at klikke her.

Medlemsdemokrati

HK ØSTJYLLAND
PÅ FACEBOOK

Besøg os her

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK