Kurset der ramte plet

26. januar 2016  |  Sjælland  |

Personlighedsudviklende kurser øger din værdi på arbejdsmarkedet. Kurset blev sat på programmet sidste år og blev med det samme en bragende succes.

Dartskive med pil, der sidder i bull's eye

Det begyndte allerede i 2013 med en grundig, elektronisk spørgeskemaundersøgelse blandt tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter for at finde ud af, hvilke ønsker de havde til kurser.  Ønsket om personlighedsudviklende kurser bragede ud som en klar nummer 1 på ønskesedlen. Og deltagerne strømmede til, da kurserne blev udbudt. I HK Sjælland har vi aldrig før oplevet så stor tilstrømning til vores kurser, hvor flere end 600 har deltaget i 2015.

Det var nemlig ikke kun tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter, der fik tilbuddet. Det samme gjorde alle andre medlemmer i HK Sjælland, da kurserne blev udbudt bredt til alle medlemmer.

Søren Christensen, som har været udviklingskonsulent i HK Sjælland i en årrække, fortæller:

- Ambitionen er at gøre vores tillidsrepræsentanter endnu dygtigere og få suppleret deres faglige viden til også at omfatte de udadvendte funktioner. Lidt forenklet sagt: At gøre dem til gode sælgere af de faglige budskaber. Det har været en lidt overset opgave hidtil. At være en dygtig faglig tillidsrepræsentant er jo ikke ensbetydende med, at man også er en god sælger. Og så er det glædeligt, at mange andre også har grebet faklen og fået øje på værdien af den personlige udvikling.

- De personlighedsudviklende kurser er jo med til at øge ens værdi på arbejdsmarkedet, så i min optik er det ganske naturligt, at medlemmerne strømmede til i så stor grad, at der hurtigt opstod en venteliste. Også selv om vi mod sædvane ikke refunderede løntab.

- Til sektorbestyrelsens ros skal det noteres, at den reagerede hurtigt og bevilgede penge til flere kurser, så vi fortsætter ufortrødent i 2016, konstaterer Søren.

Værdi for medlemmerne

Generelt udbyder vi kurser i HK for at tilbyde vores medlemmer opkvalificering af uddannelse og kompetencer og for at skabe muligheder for jobudvikling på det personlige plan. Eller skabe bedre muligheder for et jobskifte.

Kurser og medlemsarrangementer er samtidig med til at sætte fokus på bestyrelsesarbejdet og vigtigheden af, at der er et HK, som tager hånd om de flestes behov. Kendskabet til HK, og hvad HK kan, udbredes ad den vej.

Vi mener samtidig, det giver værdi for medlemmerne, og vi lytter til medlemmernes ønsker og behov i forsøget på at tilbyde gode og relevante kursustilbud, fordi vi som fagforening mener, det er vigtigt. Fagforeningen skal tage sig af løn- og arbejdsvilkår, men vi skal også se lidt længere og tilbyde medlemmerne mulighed for at kvalificere sig til fremtiden – både på det arbejdsmæssige og det personlige plan.

Se oversigt over kurser og arrangementer i HK Sjælland

Kommunal generalforsamling sjælland

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK