Få lyst til at uddanne dig – og styr på mulighederne

01. februar 2016  |  HK Stat  |

Med en landsdækkende kampagne vil HK Stat give medlemmerne ekstra motivation til at uddanne sig og overblik over, hvordan de kommer i gang. Også arbejdsgiverne vil fagforeningen i dialog med for at tale om, hvordan de udvikler deres HK-medarbejdere.

Uddannelse er vejen til et godt og indholdsrigt arbejdsliv med flere jobmuligheder og højere løn. Alligevel kan det være svært at komme i gang med at efteruddanne sig i en travl hverdag. Derfor tager faglige medarbejdere og valgte fra HK Stat nu ud i landet for at puste til uddannelseslysten.

- Vi ved fra flere undersøgelser og fra vores egen Karrieretelefon (en rådgivningstjeneste fra HK Stat og HK Kommunal, red.), at medlemmerne efterspørger viden om mulighederne for at dygtiggøre sig og inspiration til, hvordan de kan tage hånd om deres eget arbejdsliv, fortæller Anders Bojesen. Han er uddannelseskonsulent og en af kræfterne bag en kampagne, som efter planen skal bringe fagforeningen i direkte kontakt med op mod 3.000 medlemmer i løbet af april. Det sker, når medarbejdere og valgte fra HK Stats lokalafdelinger og fra sekretariatet i København møder tillidsfolk, medlemmer og lokale chefer.

Lytte og vise vej

- Vi skal ud for at lytte til medlemmernes udfordringer – så vi kan sætte ind på den rigtige måde. Samtidig vil vi med gode eksempler motivere folk til at gå i gang med at uddanne sig. Og vi samler og præsenterer masser af facts om de konkrete muligheder – på tryk, på vores hjemmeside og på møderne rundt i landet. Vi vil vise vej i det, der kan ligne en uddannelsesjungle, siger HK Stats formand Rita Bundgaard.

Uddannelsesbudskabet er på dagsordenen på 3 slags møder over hele landet: Medlemsmøder i hver af de 7 regionale HK-afdelinger, møder på omkring 60 arbejdspladser og møder særligt for tillidsrepræsentanter

Se invitation til møder for medlemmer PDF

Se invitation til møder for tillidsrepræsentanterPDF

Få din egen stand

På de store medlemsmøder vil lokale uddannelsesinstitutioner være til stede med stande. Også HK Stats medlemmer bliver inviteret til at stille op med deres egen ’stand’. Idéen er, at medlemmer, der har gode personlige erfaringer med at uddanne sig, kan fortælle om, hvordan de har grebet uddannelsen an og dermed inspirere andre HK’ere til at komme i gang, forklarer Anders Bojesen. HK Stat tilbyder interesserede at hjælpe med præsentationsmateriale.

De lokale ledere bliver inviteret med til møder på arbejdspladserne. HK Stats valgte vil også invitere lederne på en særlig snak om arbejdspladsernes strategi for HK’ernes faglige udvikling.

Karrierekampagnen

få inspiration til din udvikling og karriere

Karrierekampagnen