Jobbørs skal finde medarbejdere til SKAT

10. februar 2016  |  Østjylland  |

HK Jobbørs i Østjylland skal hjælp SKAT med at finde egnede medarbejdere til 40 nye stillinger i Grenå.

Medarbejdere til SKAT

Når SKAT Grenå slår dørene op til Åbent Hus-arrangement i eftermiddag, vil mange af deltagerne være medlemmer af HK Østjylland. Fagforeningens Jobbørs har nemlig sendt mail til ud medlemmer, der har registreret sig i HK Jobbørs, og som har de kompetencer, SKAT er på udkig efter, til 40 nye stillinger i Grenå.

- Vi er meget glade for, at SKAT i Grenå har valgt at indgå i et samarbejde med os om at finde de nye medarbejdere. Det vil vi naturligvis gerne hjælpe SKAT med, og jeg er sikker på, at vi har de helt rigtige kandidater, siger jobkonsulent i HK Jobbørs, Derya Topcu.

SKAT skal bruge 40 sagsbehandlere til inddrivelseskontoret i Grenå. Stillingerne er slået op, fordi regeringen i efteråret besluttede at styrke SKAT.

- Vi har valgt at indgå et samarbejde med blandt andre HK Jobbørs, fordi vi er på udkig efter helt bestemte kompetencer. Og de findes blandt andet hos medlemmerne af HK. Derfor forventer vi, at HK kan hjælpe os med at finde de helt rigtige ansøgere til stillingerne, siger Annette Loboriussen, der er fuldmægtig i HR hos SKAT og har stået for kontakten til HK Jobbørs.

HK Jobbørs er et gratis tilbud til arbejdsgivere og medlemmer af HK, hvor jobkonsulenter hjælper parterne med at finde hinanden.

- Vi har god erfaring og succes med at matche medlemmer og arbejdsgiveren, så de personer, der søger en stilling, har de kompetencer, som arbejdsgiveren har brug for. På den måde er der større sandsynlighed for, at en ansøgning faktisk ender med en ansættelse, fortæller Derya Topcu, der håber, at hun også har succes med at få HK’ere ansat i de 40 nye stillinger i SKAT i Grenå.

- De skal selvfølgelig selv gøre arbejdet, men jeg tror på, at nogle af vores kandidater er de helt rigtige for SKAT. De har kompetencerne, de er motiverede og så er de brænder for at løse opgaverne, fortæller hun.

Flere af de medlemmer, der har fået en opfordring fra HK Jobbørs til at søge til SKAT i Grenå, har allerede sendt en ansøgning af sted. Andre har bedt HK Jobbørs om hjælp til at få tilpasset CV og ansøgning.

- Fordi vi har indgået en samarbejdsaftale med SKAT, har jeg selvfølgelig indsigt i, hvilke kompetencer og kvalifikationer, de er på udkig efter. Derfor kan jeg hjælpe HK’s medlemmer med at få netop de ting frem i deres CV og ansøgning, siger Derya Topcu.

SKAT i Grenå holder åbent hus den 10. februar fra 16-18.30, hvor interesserede kan få mere at vide om arbejdet og møde nogle af de måske kommende kollegaer.

Jobbørs

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK