Karrierenetværket styrker dig både socialt og fagligt

04. marts 2016

Netværket for service- og markedsføringsøkonomistuderende i HK kan give dig et boost fremad i karrieren med både støtte, netværk og faglighed. Mød her Daniel Meincke Sussemiehl, der har været en del af Karrierenetværket i syv måneder.

Da Daniel Meincke Sussemiehl valgte at gå ind i Karrierenetværket for service- og markedsføringsøkonomer var det alene af et fagligt hensyn. Han ville gerne udvide sit faglige netværk, og han ville gerne finde sparring til sin kommende praktik. Men hos Karrierenetværket har han fundet mere end bare det.

- Vi har haft besøg af mange rigtig gode oplægsholdere, der har givet gode råd om jobsamtale, møder og brug af netværk. Og bagefter tager vi så ud og spiser, så det er både fagligt og socialt, det jeg har fået ud af Karrierenetværket, fortæller Daniel Meincke Sussemiehl, der har været med i netværket i syv måneder.

Daniel Meincke Sussemiehl er 21 år og går på markedsføringsuddannelse på Copenhagen Business Akademi på tredje semester. Han har været medlem af HK i lang tid, da han gerne ville have den faglige støtte, hvis der skulle være overenskomstspørgsmål. Det har han ikke fået brug for hidtil, men nu får han endnu mere ud af sit HK-medlemsskab, efter han er kommet i Karrierenetværket.

Oplæg var en øjenåbner

Netværket har givet både et professionelt og personligt udbytte for Daniel Meincke Sussemiehl. Og det sociale hænger tæt sammen med det professionelle, da nye bekendtskaber er med til at brede Daniel Meincke Sussemiehls netværk ud, både inden for hans eget fag og blandt andre.

Det er særligt oplæggene, der har været særligt spændende. Daniel Meincke Sussemiehl fortæller glad om de gode oplæg han har været til og de oplæg, han ser frem til. Flere af oplæggene har været som en øjenåbner.

- Vi var til et oplæg om jobsamtalen, hvor vi lærte om vigtigheden af, at man holder god øjenkontakt under samtalen, fortæller han, mens han troligt til oplægget holder øjenkontakten under hele samtalen.

- Et andet oplæg lærte vi, hvordan man skulle vælge, hvem man gerne vil være, når man gik ind til et møde. Det er eksempelvis en god idé at vende ryggen til døren, når man lukker den, fordi du så beholder overblikket og udstrålingen. Den tanke har været lidt af en øjenåbner, fortæller Daniel Meincke Sussemiehl.

Vær med, hvis du vil fremad

Daniel Meincke Sussemiehl er glad for at være med i netværket, og han har planer om at fortsætte, så længe han bliver ved med at få noget ud af det. Og det ser ikke ud til, at det stoppe lige foreløbigt. I Karrierenetværket får han udover et bredere netværk, flere social bånd og en ekstra faglighed også coaching og sparring.

- Jeg kan klart anbefale andre at melde sig ind i Karrierenetværket. Desto flere, desto bedre. Du skal søge ind, hvis du gerne vil gøre noget godt for dit netværk, åbne op for en stærkere faglighed og i bund og grund styrke din chance for at få et job, siger Daniel Meincke Sussemiehl.

De studerende mødes én gang om måneden til netværksmøder, hvor de bliver præsenteret for et oplæg, og efterfølgende tager de studerende ud og spiser. Hvis du vil være med, kan du kontakte Maria Fauerby fra HK/Privat. Det koster ikke noget, og næste netværksmøde er onsdag d. 9. marts.

Hvordan bliver DU en del af Karrierenetværket?

Hvis du er studerende og medlem af HK og har lyst til at blive en del af HK’s karrierenetværk, så send din tilmelding til maria.fauerby@hk.dk. Har du spørgsmål om netværket kan du ligeledes kontakte Maria Fauerby på mail eller på telefon 61 71 80 41. Det er helt gratis at blive medlem.

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK