Godsvig: Uddannelsesniveauet skal have et løft

17. marts 2016  |  Sydjylland  |

Der var genvalg til formand Annette Godsvig Laursen ved HK Stat Sydjyllands generalforsamling. I sin beretning talte hun blandt andet om behovet for efteruddannelse og om de nye statslige arbejdspladser i regionen.

De store smil og klapsalver var fundet frem, da 72 mennesker onsdag den 16. marts var samlet til generalforsamling i HK Stat Sydjylland.

I god tråd med smilene startede arrangementet med et indlæg af den certificerede optimist Henrik Mathiasen, der delte viden og tips med tilhørerne.

Formand Annette Godsvig Laursen benyttede i sin beretning lejligheden til både at se tilbage på året, der gik, og frem mod nye bedrifter.

En stor begivenhed i det forgangne år var, at regeringen traf beslutning om at rykke et stort antal statslige arbejdspladser til blandt andet Sydjylland.

- For Sydjylland betyder det naturligvis meget, at vi får tilført et stort antal nye statslige arbejdspladser. Vi har igennem bare de seneste 10 år mistet et ikke uanseligt antal statslige arbejdspladser. Det er hårdt, når et job flyttes fra hovedstaden til for eksempel Sønderborg eller Tønder. Lige så hårdt som når en arbejdsplads flyttes fra Sønderborg til Viborg eller fra Ribe til København, sagde formanden, mens hun opfordrede alle til at tage vel imod tilflytterne.

”Lad os spille hinanden stærke”

I 2016 har HK Stat Sydjylland særligt fokus på kompetenceudvikling. De statslige arbejdsgivere efterspørger et højere uddannelsesniveau, så der er ingen vej udenom, understregede Annette Godsvig Laursen til generalforsamlingen.

- For at sikre, at HK’erne også fremtiden opleves som en vigtig og attraktiv faggruppe, skal der gøres en indsats for at løfte uddannelsesniveauet. Forandringens vinde blæser og det eneste, vi kan være sikre på i denne verden, er konstant forandring, sagde formanden, der sluttede sin beretning af med at kaste bolde ud til sine medlemmer.

- Grib bolden og spil med. Lad os spille hinanden stærke og lad os komme ind i kampen, sagde Annette Godsvig Laursen, og blev mødt med klapsalver og ros for sin beretning.

Et enkelt nyt ansigt i bestyrelsen

Tilfredsheden kulminerede da også med, at formanden blev valgt til en ny 2-årig periode uden modkandidater.

Fra bestyrelsen var Jørgen Hansen, Susanne Abild og Ulla Dahl Pedersen på valg. Alle blev genvalgt til en ny 2-årig periode uden modkandidater.

Dorte Bonde blev genvalgt som 2. suppleant, mens den ledige plads som 1. suppleant blev besat af Kristina Holm Stougaard, der er ansat hos Via University College i Horsens.

Medlemsdemokrati Generalforsamling