Ring til HK's fagforening

Når du har spørgsmål til ansættelsesvilkår, kontingent, medlemskab samt samtaler i Job og vejledning

7011 4545

Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00
Fredag 8.00-16.00
Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag 8.00-17.00

Skal vi ringe dig op?

Bestil et opkald, så ringer vi til dig i det ønskede tidsrum

Bestil opkald

Ring til HK's a-kasse

Når du har spørgsmål til dagpenge, feriedagpenge, efterløn, jobsøgning i EØS og selvstændig virksomhed

7010 6789

Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00
Fredag 8.00-16.00
Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag 8.00-17.00

Skal vi ringe dig op?

Bestil et opkald, så ringer vi til dig i det ønskede tidsrum

Bestil opkald

Husk, at du også altid er velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

HK.dk logo

Odder indfører kommunikation via skærm

28. marts 2016  |  HK Kommunal  |  Mogens Jepsen Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

De første forsøg med skærmkontakt til en række borgere går nu i gang i Odder Kommune.

Ikke alene betragter det som god borgerkontakt og service, hvis en borger skal samtale med en skærm for at få hjælp og støtte.

Men Odder Kommune springer nu ud i det ømfindtlige område.

Det sker i et forsøg, hvor kommunen indfører skærmkommunikation – sådan at kontakten mellem sagsbehandler eller kommune og borgere sker via en computerskærm.

Skal erstatte de fysiske møder

I første omgang er forsøget rettet mod borgere, der enten modtager mentor- eller bostøtte, som altså nu får mulighed for at mødes med kommunens medarbejder via computerskærmen.

Og det er tanken, at skærmkommunikationen skal erstatte nogle af de fysiske møder, som borgeren i dag har med sin bostøtte eller mentor.

Kommunen ridser følgende muligheder op:

  • Støttende samtaler
  • Støtte til planlægning og struktur hverdagen
  • Støtte til at planlægge og få udført konkrete opgaver
  • Hjælp til at komme ud af døren som planlagt
  • Støtte til at forstå og håndtere post

Kan spare penge

Argumentet er, at skærmkommunikation gør borgeren uafhængig af sted, og det vil sige, at man eksempelvis kan modtage støtte, selv om man er på ferie, under uddannelsesophold eller på hospitalet.

Odder Kommune peger også på, der er økonomiske gevinster ved skærmkommunikation, fordi kommunen fx kan spare kørepenge og tid ved transport.

Det er tanken, at der gennem det næste halve år skal opsamles erfaringer med skærmkommunikation, som skal danne grundlag for, at skærmkommunikation kan spredes ud i den øvrige organisation, herunder ældre- og sundhedsområdet.


Social og beskæftigelse Sundhed og tandklinik Ydelse og borgerbetjening Digitalisering

Send besked til forfatter


Annuller

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Problemer med login?

For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.

Log ind med NemID

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk