Få 20 komplimenter og giv dem videre

12. april 2016  |  Midt

HK Midt deler i de næste 2 1/2 uge  hæfter med komplimenter ud til medlemmerne, når vi kommer rundt på arbejdspladserne. Komplimenterne er lige til at hive ud og give videre til en kollega.

Ideen er, at gøre det nemt at sprede god kollegakarma blandt kollegerne. For hvem kan ikke lide at få et kompliment? Vi har derfor fortrykt 20 forskellige i et kuponhæfte, som du som medlem kan bruge på arbejdspladsen, til at anerkende kollegerne og sprede arbejdsglæde.

Alle ud af huset

20 komplimenter

Hæftet med de 20 komplimenter, som du som medlem kan bruge til at glæde din kolleger, og måske vinde morgenbrød til arbejdspladsen.

Det er blevet en årligt tilbagevendende tradition, at HK Midt arrangerer en ”alle mand ud af huset”-dag. Her bliver der besøgt medlemmer og HK-arbejdspladser for at komme tæt på jeres hverdag. Det giver nemlig godt input til det daglige, faglige arbejde. Onsdag den 13. april havde vi derfor næsten alle medarbejdere på farten, for at besøge arbejdspladser på Fyn og i Fredericia. Med sig havde de bl.a. hæftet med komplimenter.

Besøg hos mange medlemmer

Et stort antal arbejdspladser og medlemmer fik HK-besøg i løbet af onsdagen – bl.a. engroslagrene i Middelfart og Fredericia, Statslige arbejdspladser i samme område samt private virksomheder i Nyborg og Odense. Du kan se et par af de steder vi besøgte herunder. Se flere på vores facebookside.

soeren  "Nå, der er nogle gode imellem!" lød det fra Søren fra Sanistål i Odense, da han faldt over komplimentet "En arbejdsdag uden dig, er som øl uden humle" i hæftet.
dsh
Arbejdsmiljørepræsentanten hos DSHwood A/S havde allerede fanget ideen med at lade kollegerne give hinanden komplimenter. Hun har lavet en seddel med en glad smiley, og plads til at skrive hvorfor kollegaen fortjener den. Vores hæfte "...kom perfekt i forhold til min idé".
voksen
Gitte Lystorp, Marianne Sornboe og Stinne Villadsen fra voksenpsykiatrien Fredericia synes det var "et friskt indslag vi kom med" i form af hæfterne.
bogense

Irene og Christina er meget glade for deres arbejdsplads, Bogense Plast. "Her har vi det godt og husker at anerkende hinanden", siger de. Nu har de fået 20 komplimenter ekstra til det formål.

- Vi er blevet utroligt positivt modtaget, når vi er kommet forbi med komplimentshæfterne. Medlemmerne synes at Kollegakarmakampagnen er en super god ide, og komplimenterne rigtig gode, fortæller Lone Muggerud, HK Midt.

Er du medlem, og vil du også gerne have besøg og komplimenter af HK Midt? Så gå ind på vores facebookside og skriv os en besked/kommentar.

Kollegakarma og konkurrence til alle

I hæftet, vi har med rundt, er der samlet 20 sedler til afrivning med hver sit kompliment på. Ideen er simpel: Riv en af sedlerne af og glæd en kollega, der fortjener det positive budskab og noget god kollegakarma.
Alle kan samtidig deltage i en kollegakarma-konkurrence ved at vise, at komplimenterne bliver brugt. Enten med et billede, et rim, et ”tak” eller noget helt andet. Læg dit/jeres bidrag op på vores facebookside, så trækker vi lod om gavekort til bageren, så I kan få morgenbrød på arbejdspladsen.
I ugerne 15, 16 & 17 trækker vi hver uge 3 vindere. (Hhv. fredag, torsdag &torsdag). Egne hjemmeskrevne komplimenter på fx en Post-It tæller også med. Vi glæder os til at se jer give hinanden komplimenter! Husk at skrive #kollegakarma på jeres opslag.
(Har du/I ikke en facebookkonto, så send billedet til midt@hk.dk)

Også noget til de ledige

Vi havde ikke glemt vores ledige medlemmer. Men da de ikke har et samlet sted vi kan besøge dem, havde vi i stedet inviteret dem til kaffemøde på et af  vores 3 kontorer (Svendborg, Fredericia og Odense).

Hvert sted havde vi inviteret en arbejdsgiver til at komme med nyttig viden om, hvad de lægger vægt på, når de skal ansætte. På møderne i Odense og Fredericia havde vi desuden besøg af Pierre Claville fra HK Midt. Han fortalte om HK JobBørs, og de muligheder det giver ledige medlemmer.

Ved redaktionens deadline var møderne endnu i gang. Vi laver derfor en opsamling fra kaffemøderne, med de bedste guldkorn. Hold øje med nyhedsbrevet og vores facebookside.

Pierre Claville
Pierre Claville fortæller de ledige medlemmer om mulighederne i HK JobBørs på kaffemøde hos HK Midt i Fredericia. Lignende møde foregik også i Odense og Svendborg.
Mona Energinet
"Vi kigger altid på kandidaters kompetencer, ikke deres alder", fortalte Mona Sandberg, HR-partner hos Energinet. Hun gav 40 jobsøgende et spændende indblik i arbejdsgiverens fokus i rekrutteringen

Arbejdsmiljø Kolleger

Gode kolleger gør
arbejdsdagen bedre

Gode kolleger gør
arbejdsdagen bedre

Få tips, tricks, nyheder og hør om kommende arrangementer:

HK Midts Facebookside

se alle de fordele
du kan få glæde
af som hk-medlem

HK Medlemsfordele

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK