Motivationen fik et boost

12. april 2016  |  MidtVest  |  HK Stat  |

Det strømmede til med medlemmer af HK Stat MidtVest, da dørene mandag 11. april 2016 blev slået op til uddannelsesinspiration i HK-huset i Viborg.

Overskriften for arrangementet, som var en del af HK Stats Karrierekampagne, var "Motivation og personlig drivkraft". Og der var inspiration at hente fra de lokale uddannelsesinstitutioner VIA University College, Erhvervsakademi Dania og Kompetence Afklaringscenter Midt, der er en del af Mercantec.
Deltagerne kunne også møde det lokale HK-medlem Susan Reinholt Christensen, der med kompetenceudvikling er gået fra at være almindelig kontoransat til sagsbehandler inden for psykisk arbejdsmiljø hos Ingeniørregimentet i Skive.
Endelig var der mulighed for en snak med HK Stats Karrieretelefon og med HK Jobbørs ved jobformidler Hanne Lund-Nielsen fra HK MidtVest.

Faglig og personlig udvikling

Helle Nielsen og Marianne Rindom i snak ved én af standene ved arrangementet hos HK Stat MidtVest.

Helle Nielsen og Marianne Rindom fra Vestre Landsret i gang med at høre om nye muligheder for kompetenceudvikling.

To af deltagerne var kontorassistenterne Helle Nielsen, 49 år, og Marianne Rindom, 46 år, fra Vestre Landsret.
- Vi fik en mail fra vores tillidsrepræsentant om arrangementet, som vakte vores interesse. Der er stort fokus på kompetenceudvikling hos domstolene, som har egne kurser, og vi bliver opfordret til at tage af sted stort set hvert år, fortalte de.
Både Helle og Marianne har været på forskellige kurser, og Marianne har desuden taget en projektlederuddannelse.
- Når jeg søger kurser, er det for at blive fagligt og personligt udviklet. Jeg er af natur nysgerrig og vil gerne lære nye måder at se tingene på, berettede Marianne.
- Kompetenceudvikling betyder meget. Du udveksler erfaringer med andre og bliver opdateret på dit fag, forklarede Helle.

Kompetenceudvikling nødvendig

Hanne Andersen i snak med Susan Reinholt Christensen ved arrangementet hos HK Stat MidtVest.

Hanne Andersen (forrest til venstre) fik en snak med Susan Reinholt Christensen (til højre) om vejen til nye jobfunktioner.

Også kontoruddannede Hanne Andersen, 55 år, fra Værnsfælles Forsvarskommando i Karup havde fundet vej til arrangementet.
- Jeg har løbende været på kurser og har taget en akademimerkonomuddannelse i ledelse fra 2010 til 2012. Det var sammen med en kollega, som fik mig i gang, og det har været spændende. Man udvikler sig og får nye synsvinkler på tingene, og kompetenceudvikling er nødvendig i dag, hvor udviklingen går hurtigt. Hvis man ikke udvikler sig, afvikler man sig, sagde Hanne, der var meget interesseret i at møde Susan Reinholt Christensen.
- Hun er også ansat i Forsvaret, og derfor er det spændende at høre om hendes vej til nye jobfunktioner, forklarede hun.

Mark Anthony gav motivation

Mark Anthony taler om motivation ved arrangementet hos HK Stat MidtVest.

Mark Anthony gav motivationen et boost.

Efter at have fået inspiration til kompetenceudvikling kunne deltagerne nyde en tapas-buffet, hvorefter der var foredrag med motivationsekspert Mark Anthony.
- De fleste bruger en tredjedel af deres vågne liv på arbejdspladsen. Så det gælder om at have det sjovt. Det handler om at finde ud af, hvad man virkelig vil - og så gøre det. Og så hele tiden minde sig selv om, at man vil det, mens man gør det, startede han foredraget, der var åbent for alle medlemmer af HK MidtVest og trak rigtig mange til.

Karrierekampagnen Karriereudvikling Kompetencer

Lær nyt!
ta' et kursus, når du har tid - også hjemme i sofaen

Se vores Online-kurser