Ring til fagforeningen

Søndag Lukket
Mandag Lukket
Tirsdag 8.00-17.00

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

Ring til HK Privat lørdag den 11. april

Vi er klar til at svare på spørgsmål om overenskomstforhandlingerne 2020 og coronavirus i relation til dit arbejdsliv. Ring til os lørdag den 11. april mellem kl. 10.00 og 12.00.

Telefon: 7011 4545

Salen var fyldt af kolleger til HK Kommunal Midts generalforsamling

12. april 2016  |  Midt Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Mange af de næsten 300 deltagere til HK Kommunal Midts generalforsamling havde en eller flere kolleger med. For Hanne, Ulla og Britt er det ligefrem tradition at deltage og have en hyggelig aften sammen.

Peter Mygind fortællerPia Tørving, sektorformand i HK Kommunal Midt, er meget tilfreds med generalforsamlingen:
   - Jeg er meget glad for og benovet over det store fremmøde! Det er dejligt at se så mange medlemmer til en generalforsamling. Her kan de gøre deres stemme gældende og blive opdateret på, hvad deres fagforening arbejder med, og hvem der sidder i bestyrelsen. Der blev i øvrigt valgt et par nye ansigter ind, som vi glæder os til at arbejde sammen med, fortæller Pia (læs mere om bestyrelsens sammensætning nederst i artiklen).
Efter generalforsamling og aftensmad kom skuespiller Peter Mygind på besøg med sit foredrag ”Arbejdsglæde og det gode liv – social ansvarlighed er vejen frem”:
   - Det var et personligt og humoristisk foredrag, Peter kom med. Budskabet var, at vi skal lytte til vores kolleger, sætte os i deres sted og hjælpe dem, når de ligger ned. Vi må ikke bare gå forbi og sige ”…nåååh… nu ligger du der igen”. Vi skal huske at holde øje med hinanden og os selv, så vi ikke vælter på vores egen ”flinkhed” og overbærenhed eller konfliktskyhed, fortæller Pia Tørving.

En hyggelig tradition på arbejdspladsen

Britt, Ulla og Hanne fra CSV

Britt Pedersen, Ulla Jensen og Hanne Schytte arbejder på CSV Odense-Vestfyn-Brangstrup. De har en fast, faglig tradition med at tage til generalforsamling i HK Kommunal Midt.

Britt Pedersen, Ulla Jensen og Hanne Schytte arbejder på CSV Odense-Vestfyn-Brangstrup. De har en fast, faglig tradition med at tage til generalforsamling i HK Kommunal Midt:

Det er en god chance for at komme ud med kollegerne og have en hyggelig aften, der styrker det sociale. Britt og jeg har været med i mange år, og vi har de sidste par år også hevet Hanne med, efter hun er blevet kollega med os, siger Ulla Jensen.

Og det er ikke første gang, de 3 kvinder har været til arrangement hos HK:

-
Vi har også været til foredrag med Lola Jensen om familielivet og hørt Lisbeth Dahl og Pernille Højmark fortælle om deres liv. Og på Bakken har vi også været, selvom det vist er nogle år siden, lyder det fra Hanne, Ulla og Britt.

Godt at høre, hvad der rører sig

Annika Sørensen og Birthe Andersen

Annika Sørensen og Birthe Andersen er begge enige om, at de gerne vil med til generalforsamling næste år. De skal bare have koordineret bedre med kollegerne til den tid.

Birte Andersen, Fredericia Kommune, er med for første gang, og synes det var en god oplevelse:
   Det er første gang jeg er med til generalforsamling. Det var rart at høre lidt om, hvad der rører sig i HK, selvom det var foredraget (med Peter Mygind, red.) der trak mest i første omgang. Og faktisk er flere af mine kolleger her også, selvom vi ikke har planlagt at skulle af sted sammen, siger hun.
Over for Birte sidder Annika Sørensen fra Lokalpsykiatri i Middelfart, der er taget med som den eneste fra hendes arbejdsplads:
   - Vi havde ikke fået talt sammen om generalforsamlingen på jobbet, så desværre er det kun mig, der er her. Jeg tog med, fordi foredraget med Peter Mygind lød spændende. Det er også fint at have muligheden for at snakke med pensionsfolkene, selvom jeg ikke har så mange konkrete spørgsmål, lyder det fra Annika.

Begge deltagere er enige om, at de gerne vil med næste år, og vil forsøge at koordinere det lidt mere med kollegerne forinden.

Se de kommende arrangementer i HK, så du også kan få en hyggelig aften og lære nyt sammen med kollegerne.

Nye ansigter i bestyrelsen

Pia Tørving, sektorformand HK Kommunal Midt, foran en fyldt sal til sektorens generalforsamling.

På generalforsamlingen skulle der vælges nye repræsentanter til bestyrelsen. Kjeld Olesen fra Middelfart Kommune har været næstformand i 9 år, men han gik af for at trappe lidt ned og som forberedelse til efterlønnen. Jens Christian Larsen fra Svendborg Kommune, der allerede sad i bestyrelsen, blev valgt i stedet.
   - Kjeld har været en aktiv og engageret næstformand, og dermed en god støtte i sektorens arbejde gennem alle årene. Vi kommer til at savne ham i bestyrelsen, men forstår godt hans prioritering, nu hvor efterlønnen nærmer sig. Vi skylder Kjeld en tak for det arbejde i bestyrelsen, han har lagt for dagen, roser Pia Tørving og afslutter:
   - Nu har vi fået Jens Christian Larsen som næstformand i stedet, og jeg har store forventninger til et fortsat godt samarbejde med Jens Christian. Jeg glæder mig til første møde i den nye bestyrelse.

Faktaboks: Kasper Ejlertsen, Odense Kommune, og Susan Vangmand, Middelfart Kommune, blev nyvalgt til bestyrelsen, mens Kirsten Melbye, Odense Kommune, afgik som 3. suppleant. Se hele bestyrelsen for HK Kommunal Midt her

Medlemsdemokrati

har du tjekket
om vi har et spæn-dende arrangement på vej?

kommende arrangementer

Gode kolleger gør